از حضور بانوان مسلمان با حجاب در المپیک پاریس جلوگیری کنید! - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

از حضور بانوان مسلمان با حجاب در المپیک پاریس جلوگیری کنید!

با وجود تایید حجاب از سوی فدراسیون‌های جهانی، یک گروه فمینیستی در فرانسه در پیشنهادی نامتعارف از کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک 2024 خواست تا از حضور زنان با پوشش اسلامی در مسابقات جلوگیری کند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرگزاری فارس، گروه فمینیستی زنان، انجمن حقوق زنان (ILWR) از کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 خواست تا حجاب و دیگر اقلام لباس مسلمانان را در بازی‌های این دوره ممنوع کند تا این اطمینان حاصل شود ورزشکاران مسلمان می‌توانند آزادانه در رقابت‌‌ها شرکت کنند.

آنه سوگیر در کتابی مدعی شده کشورهای اسلامی به زنان اجازه نمی‌دهند تا در رقابت‌های میکس شرکت کنند و آنها فقط اجازه دارند در مسابقات مربوط به زنان شرکت کنند.

این گروه فمینیستی در حالی این ادعاها را مطرح کرده که بارها شاهد رقابت کشورهای مسلمان از جمله ایران در رقابت‌های میکس تیراندازی و تیراندازی با کمان بوده‌ایم.

این عضو گروه فمینیستی تاکید کرد الان وقت آن است که کمیته برگزاری بازی‌های 2024 پاریس واکنش نشان دهد و اصول جهانی منشور المپیک را اجرا کند.

در المپیک ریو، ابتهاج محمد نخستین بانوی مسلمان امریکا بود که با حجاب در رشته شمشیربازی شرکت کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.

به گزارش فارس، این گروه فمینیستی در حالی این درخواست را دارد که فدراسیون‌های جهانی و همین طور کمیته بین‌المللی المپیک پوشش بانوان مسلمان را در رشته‌های مختلف تایید کرده‌اند.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا