افتتاحیه بازی های داخل سالن آسیا ، عشق آباد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

افتتاحیه بازی های داخل سالن آسیا ، عشق آباد

گزارش كامل به همراه حاشيه هاي مراسم افتتاحیه بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا 2017 را بخوانيد

خبر ورزش زنان با آرزوي موفقیت براي کاروان ورزشي ایران در این رقابتها به گوشه ها و حاشيه هايي از اين مراسم پرداخته است :

رئيس شوراي المپيك آسيا در سخنراني افتتاحيه اين مراسم :
شيخ احمد الفهد الصباح رئيس شوراي المپيك آسيا در ابتداي صحبتهايش از رئيس جمهور تركمنستان و مردم خوب اين كشور كه براي ارائه ميزباني مناسب از هيچ تلاشي فروگذار نكرده اند تقدير و تشكر كرد و پيش بيني كرد، عشق آباد ميزباني مناسب و منظم براي اين دوره از بازيها باشد ، عشق آباد مجموعه اي بي نظير و المپيكي ساخته كه در دنيا بي نظير است

تركمنستان اولين بار است كه ميزباني چنين رويدادي را بر عهده گرفته و خوشبختانه شاهديم براي اين كار امكاناتي فراتر از بازيهاي آسيايي فراهم كرده است. اين امكاناتي كه من شاهد آن هستم المپيكي و استاندارد است كه قطعا با همكاري شما بازيهاي به يادماندني را رقم خواهد زد.

 

قربان قلي بردي محمدوف رييس جمهوري تركمنستان زنگ آغاز بازي هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا 2017 را در استاديوم المپيك عشق آباد به صدا در آورد

 

در شروع بخش نمايشي و نمادين مراسم افتتاحیه پیر مردی با لباس ترکمنی که بیانگر تاریخ کهن این سرزمین بود به توضیح سرگذشت و قوم ترکمنها پرداخت. در هر دوره از تعریف وی در خصوص تاریخ ترکمنستان تصاویر تاریخی آن دوره پخش و زنان با لباس تاریخی همان زمان به برافراشتن چادر و سبک سیاق زندگی قبیله ای و قدیمی خود بطور نمادین می پرداختند و وحدت و همدلی خود به رقم تعدد قومها بتصویر می کشیدند.

گروه هاي هنري چند صد نفره با لباس هاي قديمي مربوط به هر سلسله از جمله سلجوقيان و نمايش اسب هاي اصيل تركمن اين بخش از مراسم را بر عهده داشتند

كاروان جمهوري اسلامي ايران با نام  (شهيد حججي) با پرچمداري سارا خادم شريعه در افتتاحيه بازي هاي داخل سالن آسيا 2017 در مراسم رژه بازي ها شركت كرد ، ايران با ٢١١ ورزشكار در اين رقابتها شركت كرده است

در حاشيه هاي مراسم افتتاحيه بازي هاي داخل سالن آسيا 2017-عشق آباد بعضي از حضورها جالب بود ، من جمله :

کشور چین همچون بازیهای آسیایی و المپیک با لباسی یک دست قرمز بعنوان یکی از پر تعداد ترین کاروان حاضر در رژه بوده است

بعد از کاروان کشور اندونزی کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران شهید حججی با پرچمداری سارا خادم الشریعه وارد استادیوم شده و مورد تشویق افراد حاضر در سالن و بخصوص تماشاگران ترکمنستان قرار گرفت.

از نکات قابل توجه مراسم رژه این دوره از بازیها حضور کشور کره شمالی در این رقابتها بود که در مراسم رژه تنها با دو ورزشکار به اتفاق پرچمدار خود که جمعا سه نفر می شدند در مراسم رژه حضور یافته بودند.

از نکات ديگر قابل توجه در مراسم رژه حضور پرچم برخی کشورهای اقیانوسیه  همچون نیوزلند آنهم بدون ورزشکار بود كه مشخص نيست آیا این پرچمها بطور نمادین در مراسم رژه حضور دارند و یا اینکه ورزشکارانشان هنوز به محل برگزاری رقابتها نرسیده بودند که بخواهند پشت پرچم خود در مراسم رژه شرکت کنند.

از ديگر اطلاعات جالب و حاشيه اي اين مراسم مي توان به موارد زير اشاره كرد :

تركمنستان براي برگزاري اين بازي ها هزينه اي بالغ بر 5 ميليارد دلار انجام داده است و مراسم افتتاحيه اين بازي ها را در حد و اندازه بازي هاي آسيايي و حتي المپيك برگزار كرد.

بعد از اتمام رژه كاروان میزبان بازي ها، تركمنستاني ها به معرفی نمادهای خود پرداختند و نوبت به معرفی اصلی ترین نماد تركمنستان یعنی اسب ترکمن رسید که در این مرحله، سواران در دو گروه 24 نفره با پرچم سبز و زرد به چرخیدن در اطرف زمین پرداختند.

از مهمترین بخشهای مراسم افتتاحیه، اجرای نمایش حرکات آکروباتیک با اسب بود که از سوی تعدادی اسب سواران ماهر زن و مرد انجام گرفت و به شدت مورد تشویق تماشاگران به خصوص ورزشکاران خارجی حاضر در استادیوم قرار گرفت که در خاتمه پرچم ترکمنستان و شورای المپیک آسیا توسط اسب سواران ماهر حمل شد.

و در پايان مراسم :

اما مراسم پایانی برای روشن شدن مشعل بازیها در حالی انجام شد كه یک سوارکار نوجوان با مشعل در حالیکه 12 سوارکار وی را همراهی می کردند وارد استادیوم المپیک عشق آباد شد و سپس سوار کار مشعل بدست در حالیکه از قلعه بیرون امده از وسط زمین استادیوم بالا رفته با مشعل خود اقدام به روشن کردن ستاره بالای قلعه کرده و سپس اتش ستاره به سمت مشعل بازیها که بر روی گردن یک اسب در ضلع شمالی استادیوم ساخته شده بود حرکت و باعث روشن شدن مشعل بازیها شد تا بدین ترتیب مشعل پنچمین دوره بازیهای داخل سالن و رزمی اسیا و اقیانوسیه روشن و رقابتها بطور رسمی آغاز شود.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا