بازتاب حضور بانوان محجبه بسکتبالیست حاضر در کاپ جهانی در رسانه‌های خارجی - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزبسکتبالتوپ و تور

بازتاب حضور بانوان محجبه بسکتبالیست حاضر در کاپ جهانی در رسانه‌های خارجی

تیم ملی بسکتبال 3 نفره بانوان ایران که برای نخستین بار در مسابقات جهانی حضور داشت، در رقابت‌های فیلیپین توانست یک برد را مقابل آندورا کسب کند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از المپیک ایران، همین پیروزی بازتاب خوبی از عملکرد بانوان ایرانی در رسانه‌های جهان داشت.

سایت ESPN در گزارشی نوشت: تیم بانوان ایران با ثبت نخستین برتری در رقابت‌های جهانی تاریخ‌ساز شد. ایران بعد از 3 شکست در مسابقات خود سرانجام با برتری مقابل آندورا نخستین پیروزی را کسب کرد.

در ادامه این گزارش به پوشش بانوان ایرانی نیز اشاره شده که بانوان مسلمان به خاطر اعتقادات دینی خود حجاب دارند.

سعیده علّی یکی از بازیکنان اعزامی ایران به مسابقات جهانی بود که درباره نتایج ایران در این رقابت‌ها اظهار داشت: ما بسیار هیجان‌زده هستیم چرا که برای نخستین بار است در کاپ جهانی شرکت می‌کنیم.

این بازیکن 32 ساله ادامه داد: ما بسیار خوشحالیم و این نخستین تجربه ما با حجاب در رقابت‌های جهانی 3 نفره است.

کیمیا یزدیان دیگر ملی‌پوش کشورمان نیز دراین باره گفت: فیبا پیش از این به بازیکنان مسلمان اجازه نمی‌داد با حجاب در مسابقات بازی کنند اما سال گذشته آنها به ما اجازه دادند در مسابقات رسمی شرکت کنیم.

این سایت در ادامه گزارش خود نوشته است، پیروزی ایران در دیدار با آندورا نه تنها برای تیم ملی این کشور بلکه برای بانوان بسکتبالیست ایران با اهمیت است.

همچنین ABSCBN NEW نیز در گزارشی به عملکرد قابل توجه بانوان ایرانی پرداخته است.

در این گزارشی نقل قولی از بازیکنان آمده و سرمربی تیم ملی نیز صحبت‌هایی را انجام داده است.

نیکا نیک‌بیک لی درباره حضور ایران در این مسابقات گفت: ما به این پیروزی نیاز داشتیم تا به دولت نشان دهیم در صورت حمایت از بانوان ما می‌توانیم چنین بازی‌هایی داشته باشیم.

همچنین Philstar دیگر سایتی بود که درباره برتری ایران مقابل آندورا با پوشش اسلامی خبر زد.

سایت rappler نیز با انعکاس برتری ایران در یک مسابقه از رقابت‌های کاپ جهانی این پیروزی را ارزشمند دانست و نوشت: بعد از شروع بدی که ایران در مسابقات کاپ جهانی داشت، این مسابقات را با بازی خوب به پایان رساند. این پیروزی باعث خواهد شد تا بانوان ایرانی به حمایت دولت امیدوار باشند.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا