با طلای جهان از ورزش قهرمانی خداحافظی می کنم - خبر ورزش زنان | وسنا
کشتیمهمتر از خبرووشو

با طلای جهان از ورزش قهرمانی خداحافظی می کنم

ملیحه فضلی اولین زن تاریخ ایران با دو طلای پی درپی جهانی قصد خداحافظی با ورزش قهرمانی را دارد اما این بار با طلای کشتی آلیش !

ملیحه فضلی اولین زنی که برای اولین بار دو طلای جهانی پی درپی را ( در رشته ووشو ) برای ایران تاریخ ساز کرده درمورد مهمترین علت حضورش در اردوی تیم ملی کشتی آلیش به خبر ورزش زنان گفت :

حضورم در کشتی آلیش صرفا علاقه شخصی بوده و چون در ووشو هم ما تا حدودی با کشتی سروکار داشتیم بعد از دو سال که از ورزش قهرمانی دور بودم خواستم در کشتی آلیش هم خودم را مهک بزنم و نتیجه اش هم طلای قهرمانی کشوردر سال 94 و دعوت به تیم ملی شد که البته در تورنمنت بین المللی قرقیزستان هم توانستم مدال نقره را برای کشورم کسب کنم.

او همچنین از تجربه حضورش درهردو فدراسیون اینچنین گفت :

البته هر دو فدراسیون عملکرد خوبی دارند اما کشتی خانواده بزرگتری دارد و فدراسیون اردوهای منظم و اعزام های بیشتری را برای ملی پوشانش انجام میدهد که این خیلی خوب است و باعث میشود سطح کیفی بچه ها از نظر بدنی و تکنیکی همیشه خوب و آماده بماند اما در ووشو تعداد اعزام ها محدودتر وکمتر هست.

ملیحه فضلی همچنین درباره آینده ورزش قهرمانی خودش و اینکه تا کی او را درکشتی آلیش خواهیم داشت گفت :

با فعالیت های فدراسیون ،  اردوهای پیاپی و تمریناتی که مربیان می دهند امید کسب مدال برای همه وزنها وجود دارد اما من مثل همیشه بدنبال اولین مدال هستم  و تصمیم دارم با گرفتن مدال طلای مسابقات جهانی کشتی آلیش که شهریور ماه در قرقیزستان برگذار میشود با ورزش حرفه ای خداحافظی کنم وبه مربیگری در ووشو و کشتی آلیش بپردازم تا قهرمانهای دیگری را برای کشورم تربیت کنم .

لازم به توضیح است که ملیحه فضلی ورزش ووشو را از سال1379 آغاز کرد و در سال 1383عضو تیم ملی شد و یک دوره مربی تیم ملی جوانان ووشو بود و در دو دوره مسابقات جهانی ووشو ( 2009 کانادا و 2011 ترکیه )توانست دو مدال طلا کسب کند.او هم اکنون قهرمان کشتی آلیش در وزن 75 کیلوگرم است.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا