برندگان جایزه پاروی طلایی 2018 معرفی شدند - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزقایقرانیورزش های آبی

برندگان جایزه پاروی طلایی 2018 معرفی شدند

با برگزاری مراسم جایزه پاروی طلایی بهترین های سال 2018 قایقرانی جهان در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، مراسم جایزه پاروی طلایی هر ساله با معرفی بهترین های قایقرانی سطح جهان برگزار می شود. این مراسم امسال برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار شد و بهترین های سال 2018 در بخش های مختلف معرفی شدند.

در این مراسم بهترین ورزشکار زن و مرد سال، شخصی که زندگی خود را وقف قایقرانی کرده، جایزه پایه‌گذاران، بهترین ورزشکار جوان، بهترین رسانه و تیم غیرالمپیکی سال با رای اعضای آکادمی انتخاب و معرفی می‌شوند.
این آکادمی بیش از ۴٠ عضو دارد و کتایون اشرف عضو ایرانی این آکادمی پس از دریافت جایزه در سال ٢٠١۵ به عضویت این آکادمی درآمد.

برندگان پاروی طلایی ٢٠١٨ به ترتیب زیر معرفی شدند:
جسیکا فاکس بهترین ورزشکار زن سال از استرالیا برای دومین بار این جایزه را دریافت کرد. دارنده ٢ مدال المپیک در مسابقات قهرمانی جهان اسلالوم ٢٠١٨ از عنوان قهرمانی خود در سال ٢٠١٧ دفاع کرد. او با کسب این مدال موفقیت‌ترین قایقران اسلالوم در طول تاریخ با کسب ٧ عنوان بزرگسالان جهان شد.

اعضای آکادمی فرناندو پیمنتا از پرتغال را به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ٢٠١٨ انتخاب کردند. او اولین کایاک‌سوار پرتغالی است که در ماده المپیکی کایاک یکنفره ١٠٠٠ متر مسابقات قهرمانی جهان صاحب عنوان قهرمانی شده و همزمان در کایاک ۵٠٠٠ متر نیز مدال طلا بدست آورده است.

تیم ملی کانوپولو آلمان فاتح جایزه بخش بهترین تیم غیرالمپیکی آکادمی امسال شد. این تیم ۵ نقره و ٣ برنز در مسابقات قهرمانی جهان ادوار گذشته کسب کرده بود و سرانجام در سال ٢٠١٨ در مسابقات کانوپولو قهرمانی جهان در کانادا موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

اعضای این تیم، جایزه خود را به روح «فیته ژانگر» هم‌تیمی خود که قبل از مسابقات قهرمانی جهان بر اثر مننژیت ناشی از مصدومیت جان خود را از دست داده، تقدیم کردند.

«بیجورن زیروتزکی» سرمربی این تیم در توصیف تیم خود گفت: «ما تیمی از سوپراستارها نیستیم بلکه یک تیم سوپراستار هستیم. آخرین باری که ما با فیته درباره حضور در مسابقات قهرمانی جهان صحبت می‌کردیم، او همیشه می‌گفت: «بچه‌ها ما می‌توانیم» و ما به‌خاطر فیته همه تلاش‌مان را کردیم و موفق شدیم»

روبینسون شائو دختر قایقران انگلیسی در رشته freestyle برنده جایزه بهترین ورزشکار جوان سال شد. او می‌گوید: «آرزویم این است که برنده شدنم در این جایزه، دختران دیگر را تشویق کند تا ورزش قایقرانی را دنبال کنند در حالی که به صورت سنتی کایاک تحت سلطه مردان است اما ما دختران می‌توانیم با تمرین، تعهد و استفاده از فرصت‌ها در شرایط برابر با مردها به رقابت بپردازیم»

جو مورنینی و تیم River Runner برنده محبوب آمریکایی در بخش جایزه پایه‌گذاران هستند.
او یک استاد دانشگاه بازنشسته علاقه‌مند به طبیعت و موسس تیم River Runner است که برای ارائه خدمت به نظامیان زخمی، این فرصت را از طریق برنامه‌های پاروزنی جذاب و مناسب جانبازان آن‌ها را به چالش کشیده است. او در ۶۵ منطقه سرتاسر آمریکا، به مجروحان بی‌شماری کمک کرده تا به دردها روحی و جسمی‌شان غلبه پیدا کنند.
اعضای آکادمی جو را برای انجام این طرح درخشان مستحق دریافت جایزه دانستند.

در بخش خارج آب جایزه بهترین رسانه به 2 فرد موثر اهدا شد. اولاف آبسامر سازنده فیلم از آلمان به خاطر مشارکت در پروژه های مهم تلویزیونی و دانیل استاچ گزارشگر از کشور چک به دلیل گزارش های جذاب مسابقات قهرمانی جهان اسلالوم تقدیم شد.

در بخش جایزه کسی که خود را وقف قایقرانی کرده، کلودیا کرچوخوف ون ویجک از کانادا صاحب جایزه شد. او بین سال‌های ١٩٧٠ تا ١٩٨٠ قایقران تیم ملی اسلالوم کانادا بوده و دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان است. کلودیا خودش را وقف قایقرانی کرده و در طول عمرش در آبهای خروشان زندگی کرده و نفس کشیده است. گرداننده مراکز رفتینگ و آبهای خروشان، مدیر تیم ملی کانادا و عضو موثر ستاد برگزاری مسابقات اسلالوم پان آمریکا ٢٠١۶ وظایف مهمی است که او طی سال‌ها برعهده داشته است.

امسال آکادمی جوایز ویژه خود را برای اولین بار به ٣ نفر اختصاص داد در حالی که در ادوار گذشته تنها یک نفر در هر دوره این جایزه را دریافت می‌کرده است. آنیول و گرد سرالسولسس برادران اسپانیایی در بخش بهترین ورزشکار مرد سال در آبهای خروشان در سال‌های ٢٠١۵ و ٢٠١۶ کاندید بودند. اما امسال هر دو با طرح برادران سرالسولسس در بخش پایه‌گذاران کاندید بودند. آن‌ها ورزشکاران نخبه‌ای هستند که مرزهای کایاک آبهای خروشان را تاثیر قرار دادند. پروژه‌های انسان‌ دوستانه‌شان پا را از ورزش فراتر گذاشته و تاثیر مثبتی در جامعه داشته است.

همچنین جایزه ویژه آکادمی به لارنس وینسنت لاپوینت از کانادا اهدا شد. او تاکنون ٣ بار برای ورزشکار زن سال کاندید شده است. او در این دوره در بخش رای‌گیری عمومی بیش از ٣٠٠٠ رای آورده که در تاریخ آکادمی بی‌سابقه بوده است.

بر این اساس برندگان جایزه پاروی طلایی سال 2018 در بخش های مختلف مشخص شدند و جایزه خود را دریافت کردند.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا