دستاوردهای تاریخی ورزش بانوان - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روز

دستاوردهای تاریخی ورزش بانوان

کسب 9 سهمیه المپیک و 22 سهمیه پارالمپیک توسط بانوان ورزشکار کشورمان ، دستیابی به عنوان افتخار آمیز ورزشکار زن جهان در سال 2016 ، کسب افتخار مدال آوری جوان ترین بانوی تاریخ ورزش ایران ، از جمله افتخاراتی است که در دولت تدبیر وامید به عنوان دستاورد در حوزه ورزش بانوان به ثبت رسیده است .

به گزارش خبر ورزش زنان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان ، یکی از وعده های دولت یازدهم توسعه زیر ساختهای ورزشی ویژه بانوان برای گسترش ورزش زنان در حوزه همگانی و قهرمانی است.

برای عملیاتی شدن برنامه های توسعه ای دولت یازدهم در حوزه ورزش بانوان این اقدامات به اجرا در آمد :

-رشد 19 درصدی مشارکت بانوان ورزشکار سازمان یافته (قهرمانی ) از سال 92 تا 95
-رشد 25 درصدی مشارکت بانوان ورزشکار در برنامه های ورزش همگانی از سال 92 تا سال 95
-افزایش 62 درصدی فعالیت باشگاه های ورزشی حوزه بانوان از سال 92 تا سال 95
-رشد 8 درصدی مدال اوری بانوان در میادین بین المللی ، اسیایی ، جهانی ورزش قهرمانی از سال 92 تا 95
ا-فزایش کمی مدیران زن سازمان های ورزشی به نسبت 1 به3
-افزایش 200 درصدی ریاست بانوان بر 46 هیات ورزشی استانی در طول 4 سال گذشته

دولت یازدهم به ریاست دکتر روحانی اقداماتی را در حوزه زنان انجام داده که به عنوان دستاورد در تاریخ ورزش ایران در حوزه زنان به ثبت رسیده است .
کسب همزمان سهیمه المپیک و پارالمپیک توسط زهرا نعمتی و احراز بیشترین سهمیه المپیک(9) و پارالمپیک(22) یکی از نتایجی است که دردولت تدبیر وامید به دست آمده است .
کسب عنوان افتخارامیز ورزشکار زن جهان توسط ساره جوانمردی از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک و کسب افتخار مدال آوری جوانترین بانوی تاریخ ورزش ایران توسط کیمیا علیزاده در المپیک ریو یکی دیگر از افتخاراتی است که در سال 95 به نام ایران ثبت شد .

میزبانی مسابقات قهرمانی شطرنج زنان جهان و پذیرش لباس تخصصی اسلامی بانوان ورزشکار در رشته های ورزشی بسکتبال، ووشو ، اسکواش از سوی فدراسیونهای ورزشی بین اللمللی در حوزه ورزش قهرمانی از جمله دستاوردهای تاریخی ورزش بانوان در دولت تدبیر وامید است .

 

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا