رئیس فدراسیون چوگان: تا حد توان از هیئت های استانی حمایت می کنیم - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

رئیس فدراسیون چوگان: تا حد توان از هیئت های استانی حمایت می کنیم

نشست رییس فدراسیون چوگان با روسا و نمایندگان هیئت‌های استانی صبح امروز(دوشنبه) ساعت ۱۱ در محل فدراسیون برگزار شد.

به گزارش خبر ورزش زنان و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون چوگان، در این نشست صمیمانه مسئولان و نمایندگان هيئت ‌های استانی به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار حمایت هرچه بیشتر مسئولان از رشته چوگان به عنوان کهن ترین ورزش ایرانی شدند.

مقاره نماینده استان چهارمحال بختیاری با تاکید بر لزوم توجه جدی به بحث اموزش چوگان در این استان با حمایت فدراسیون گفت:

اساس و زیربنای ورزش چوگان، آموزش چوگان است و در صورت توجه جدی‌تر به این مقوله می توان شاهد ظهور استعدادهای ناب استان در رشته چوگان بود چرا که علاقمندی زیادی به این رشته در سطح استان دیده می شود .
وی همچنین از اجرای بازی نمادین چوگان در منطقه چغاخور شهرستان شهرکرد خبر داد.
در ادامه این نشست انتظام رئیس هیئت استان گیلان با بیان اینکه چوگان علاقمندان زیادی در سطح استان دارد خواستار اقدام فدراسیون در اعزام مربیان چوگان جهت آموزش سوارکاری و بازی چوگان به استان گیلان شد.
همچنین زیرک دبیر هیئت چوگان استان اصفهان نیز طی سخنانی به جایگاه ویژه ورزش اصیل چوگان در فرهنگ و تاریخ این استان اشاره کرد و گفت: موزه تخصصی چوگان در مجاورت میدان نقش جهان اصفهان ایجاد خواهد شد.
وی دیگر برنامه‌های هیئت استان اصفهان در جهت رشد و توسعه این رشته را آماده کردن مجموعه چوگان شهید تختی بصورت استاندارد و اجرای مسابقات نمادین چوگان در میدان چوگان نقش جهان با هدف جذب توریست و گردشگر و آشنایی هر چه بیشتر مردم بااین رشته اصیل ایرانی عنوان کرد.
بی غم رئیس هیئت استان البرز از دیگر سخنرانان این جلسه بود.
وی گسترش چوگان در روستاها و محلات استان البرز را از مهمترین برنامه‌های این هیئت عنوان کرد و گفت:فعالیت مشترک با شبکه های رادیویی و صدا و سیما و خبرگزاری ها، جهت شناساندن و گسترش چوگان باعث آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان با جذابیت های این رشته و پیشرفت هر چه بیشتر آن خواهد شد.
رییس هیئت چوگان البرز همچنین تعامل با دانشگاه ها و پخش کتابچه های چوگان جهت آشنایی بیشتر دانشجویان با چوگان را در این زمینه موثر خواند و خواستار ثبت روز ملی چوگان در تاریخ ۱۹ اسفند ماه شد.
شاپوری رئیس هیئت استان تهران نیز طی سخنانی با اعلام خبر برگزاری مسابقات چوگان در دهه فجر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد:استان تهران میزبانی مسابقات مختلف داخلی و خارجی را بر عهده داشته و امیدواریم شاهد میزبانی بسیار خوب از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی که قرار است اردیبهشت اینده برگزار شود نیز باشیم و از عهده آن به خوبی بربیاییم.
شه شهی سرپرست هیئت چوگان استان آذربایجان شرقی نیز از نامگذاری یکی از میادین شهر تبریز به نام چوگان خبر داد و گفت:ایجاد موزه اسب و چوگان در باغ امامی با قدمت ۱۰۰ ساله در خیابان پاستور تبریز نیز از دیگر برنامه‌های این هیئت است.
دکتر گلنار وکیل گیلانی رییس فدراسیون چوگان نیز در این نشست با تاکید بر حمایت جدی فدراسیون چوگان از برنامه‌هایی که باعث رشد و ترقی هر چه بیشتر این رشته در کشور می‌شود گفت:تا حد توان این آمادگی را داریم تا به هیئت‌های استانی در این راه کمک کنیم.هیئت‌ها بازوان فدراسیون در کشور هستند و قطعا با کمک یکدیگر می‌توانیم چوگان ایران را به جایگاه شایسته‌اش برسانیم.
رییس فدراسیون چوگان همچنین از امادگی این فدراسیون در جهت اعزام مربی و دامپزشک به استان‌های مستعد خبر داد و افزود:امیدوارم با این حمایت‌ها شاهد رشد و ترقی هر چه بیشتر این رشته در کشور باشیم.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا