سافتبال در بازیهای آسیایی حضور ندارد / لیگ هم به لحاظ کمی و کیفی تنزل پیدا کرده - خبر ورزش زنان | وسنا
انجمن های ورزشیسایرمهمتر از خبر

سافتبال در بازیهای آسیایی حضور ندارد / لیگ هم به لحاظ کمی و کیفی تنزل پیدا کرده

سمیه شریفی: انجمن عملکرد خوبی نداشته، تمام کسانی که خاک سافتبال را خورده‌اند خانه نشین کرده اند.

سمیه شریفی مدیر باشگاه ارمیای جوان با خبر ورزش زنان (وسنا) در میان گذاشت: از سال ۱۳۹۴ باشگاه ارمیای جوان را با انگیزه باشگاه داری و تیم داری تاسیس کردم تا بتوانم در رشته سافتبال به خواسته هایم که در تمام این سالها دست نیافتنی شده بود برسم اما گویا متاسفانه این خواسته ام نیز نقش بر آب شد، چرا که مدیریت فعلی سافتبال در چهار سال اخیر عملکرد خوبی را از خود نشان نداده نه در لیگ داری و نه در اعزام تیم ملی ما هنوز بعد از چهار سال فعالیت ایشان تیم ملی که به مسابقات اعزام بشود نداریم، ما در جاکارتا حضور نداریم در حالیکه چهار سال پیش گفته بودند برای این مسابقات ملی پوشان را اعزام خواهند کرد اما حالا تنها بهانه را نبود بودجه اعلام می کنند.

‎مدیر باشگاه ارمیای جوان افزود: در این مدت حق خوریهای زیادی صورت گرفته بخصوص از کسانی که خاک این ورزش را خورده اند، در حقیقت ورزشکارانی که از سالهای۱۳۸۲ و ۱۳۸۳  به اینطرف در این رشته فعالیت داشتند همه را خانه نشین کردند و تعدادی از بچه ها و اطرافیان خودشان را بر سرکار آوردند طوری که تیم آذرخش تهران که از قدیمی های سافت بال بود کنار گذاشته شد. که نتیجه این حذف کردن ها تنزل کمی و کیفی تیمهای لیگ سافتبال کشور بود. در واقع تیمهای با قدرت و حرفه ای که در شهرهایی چون بوشهر، قم و اصفهان بودند امروز بخاطر عملکرد اشتباه انجمن سافت بال دیگر در مسابقات لیگ حضور ندارند.

‎این بازیکن قدیمی سافت بال به دیگر مشکلات مربوط به این رشته اشاره کرد و گفت: اگر در بحث استعداد یابی می توانستند به ما مجوز و نامه ای بدهند ما می توانستیم در جهت شناساندن و رشد این ورزش در کشور فعالیت زیادی انجام دهیم چراکه شخصا هر کجا برای ترویج این ورزش مراجعه می کنم چه شهرداریها چه مدارس  این ورزش را اصلا نمی شناسند و وقتی با توضیحاتی اشناییت کوچکی پیدا می کنند اولین سئوالی که از من پرسیده می شود این است که آیا این ورزش تیم ملی دارد؟ آیا اعزام خارج از کشور داشته؟ ‎درحالیکه تنها اعزام‌های  تیمی ما به خارج از کشور توسط خانم نجمه حسینی از بوشهر به مسابقات آسیایی بوده که آنهم به همت خود بچه های بوشهر بوده و نه حمایت از انجمن سافتبال.

شریفی همچنین اضافه کرد: ما حتی در بازیهای جاکارتا تیم ملی اعزامی نداریم چون وقتی خشت اول را بنهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج… از اول پایه و اساس همه چیز اشتباه بنا نهاده شده است از اختلافاتی که بین انجمن با تیمها پیش آمد که آنهم بخاطر عملکرد اشتباه خود انجمن، همینطور با نا حقی های بزرگی که انجام شد و ظلمی که به بچه ها کردند بود، البته عده ای اعتراض‌های خودشان را با نامه نگاریهایی به رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی جناب آقای علیپور انجام دادند، اما انجمن تنها بهانه اش نبود بودجه است.

‎مدیر باشگاه ارمیای جوان همچنین در مورد کمبود وسایل این ورزش به کمکهای فدراسیون جهانی سافتبال اشاره کرد و افزود: از طرفی بحث وسایل ارسالی فدراسیون جهانی سافتبال به ایران است که خودم قسمتی از آن را شاهد بودم و به چشم می دیدم که مارینا ( مربی اعزامی از طرف فدراسیون جهانی برای آموزش به ایران ) با کلی وسایل و کیفهای بزرگ پر از وسایل می آمد که البته اندک چیزی بود که ما می دیدیم و خوشحال بودیم که این وسایل الان در اختیار تیمها و بچه ها قرار می گیرد که این اتفاق هم آنطور که باید بیفتد نیفتاد و هنوز تیمها از نبود وسایل می نالند و باید آنها را بخرند در واقع هر وقت تقاضای وسیله کرده ایم به ما گفته اند نداریم.

‎شریفی در پایان افزود: با شرایط موجود شخصا تقاضای حمایت از رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی آقای دکتر علیپور و شخص وزیر ورزش و جوانان را دارم تا راهی را برای ما بازکنند تا بتوانیم در جهت آموزش و شناساندن این ورزش در کشور آنطور که باید فعالیت کنیم، ما فقط کمی حمایت، توجه و همکاری می خواهیم تا بتوانیم این ورزش را رشد و گسترش دهیم.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا