متشرعی: فاصله بسکتبال ایران با دنیا زیاد است - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزبسکتبالتوپ و تور

متشرعی: فاصله بسکتبال ایران با دنیا زیاد است

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: ما با بسکتبال دنیا فاصله زیادی داریم/ راه سختی پیش روست امیدوارم با کمک فدراسیون این مسیر را به خوبی طی کنیم.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی بسکتبال بانوان ایران در سال 98 مسابقات غرب آسیا و کاپ آسیا را پیش رو دارد.

کاپ آسیا روزهای 22 تا 29 سپتامبر (31 شهریور تا 7 مهر) برگزار می‌شود که میزبان هنوز مشخص نشده اما قرار است مسابقات در 2 بخش A و B برگزار شود. ایران نیز به عنوان یکی از تیم‌های شرکت کننده در گروه B حضور خواهد داشت.

با معرفی شایسته متشرعی به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان، اردوهای تیم ملی از 7 فروردین آغاز شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، درباره وضعیت تیم ملی بسکتبال بانوان، گفت: من یک لیست 40 نفره دادم که قرار شد در 2 بخش تمرینات را پیگیری کنند. اردوی اول روزهای 7 تا 11 فروردین برگزار شد که برای ارزیابی 24 نفر دعوت شدند. این بازیکنان از سوپرلیگ، لیگ دسته اول و دسته دوم بودند.

متشرعی افزود: به خاطر شرایط اسکان نتوانستیم همزمان همه را به اردو دعوت کنیم اتفاقا بهتر شد و قرار است در اردوی دوم ورزشکارانی که در لیست اول نبودند، به تیم ملی دعوت شوند. این اردو این هفته آغاز می‌شود اما هنوز تاریخ دقیق مشخص نیست.

سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان با بیان اینکه ما در ایران پتانسیل‌ و استعدادهای زیادی داریم، عنوان کرد: همیشه گفته‌ام بازیکنان ما پتانسیل‌های زیادی دارند. پرانرژی و باانگیزه هستند. صبوری کردند تا بتوانند در مسابقات برون‌مرزی شرکت کنند اما ما با بسکتبال دنیا فاصله زیادی داریم. تیم‌های قدرتمند مثل ژاپن، چین، کره جنوبی، استرالیا و نیوزیلند جزو کشورهای صاحب‌نام در آسیا هستند.

وی همچنین با اشاره به رقیبان ایران در گروه B آسیا، یادآور شد: فیلیپین و مالزی از رقیبان سرسخت ما به شمار می‌روند. امیدوارم با انگیزه زیاد بازیکنان و سخت‌کوشی بتوانیم این مسیر را هموار کنیم. کارمان خیلی سخت است امیدوارم با حمایت فدراسیون بتوانیم این راه را طی کنیم.

متشرعی در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که برای تیم ملی ایران اردو و مسابقه تدارکاتی در نظر گرفته شده یا خیر، عنوان کرد: برای مسابقه تدارکاتی برنامه‌ریزی کرده بودیم اما با توجه به اینکه مسابقات غرب آسیا را پیش رو داریم و تعدادی از حریفان کاپ آسیا در مسابقات غرب آسیا هستند، می‌توانیم از این مسابقات به عنوان دیدار تدارکاتی نگاه کنیم.

سرمربی بسکتبال بانوان ایران درباره حضور جوانان در اردوی تیم ملی، یادآور شد: به لیست که نگاه کنید می‌بینید تعدادی از بازیکنان در رده سنی جوانان هستند. اعتقاد دارم باید به تیم پایه توجه ویژه شود. ما باید فاصله بین جوانان و بازیکنان باتجربه را کمتر کنیم تا در آینده بتوانیم بیشتر از بازیکنان جوان استفاده کنیم. احتیاج داریم جوانان را وارد مسیر کنیم تا در طولانی‌مدت بتوان از آنها استفاده کرد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا