من موافق نیستم از مریم در جامعه اسطوره بسازیم - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

من موافق نیستم از مریم در جامعه اسطوره بسازیم

مراسم یادبود پروفسور مریم میرزاخانی با حضور گروه ­ها و طبقات مختلف مردم در سالن همایش رعد برگزار شد.

به گزارش خبر ورزش زنان و به نقل از روابط عمومی مجتمع رعد ، در این مراسم که با تلاوت کلام­ ال… مجید یکی از کارآموختگان این مؤسسه آغاز شد، سپس دکتر مریم رسولیان به نمایندگی از هیأت مدیره مجتمع رعد ضمن اشاره به نقش مهندس احمد میرزاخانی در   پایه ­گذاری و  هدایت خیریه رعد، افزود: صبر و بردباری مهندس میرزاخانی برای تمام اهالی مجتمع رعد مثال زدنی است و پرورش چنین دختری مانند پروفسور میرزاخانی در خانواده­ ای با این ویژگی­ ها همچون مهندس میرزاخانی و همسر بزرگوارشان بانو زهرا حقیقی دور از انتظار نیست.

در ادامه جعفر نیوشا معلم هندسه و خیریه بیگم حائری ­زاده مدیر دبیرستان فرزانگان طی سخنانی از خاطرات مشترکشان با پروفسور مریم میرزاخانی مطلبی بیان کردند و دکترروزبه تویسرکانی یکی از هم ­دوره­ ای ­ها و همسفرها­ی اردوی اهواز از حادثه تصادف اتوبوس دانشجویان خاطراتی را بیان کرد و دکتر سید عبادا… محمودیان استاد ریاضیات دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به دوران دانشجویی مریم میرزاخانی پیشنهاد کرد بورس تحصیلی، اختصاص مرکز پژوهشی و نیز کشف استعدادهای تحصیلی به نام وی تأسیس شود.

استاد مهدی جعفری از انجمن نهج ­البلاغه سخنران بعدی بود که با اشاره به مقام رفیع علم و دانش در جوامع بشری، افزود: دانشمندان و علما هرگز نمی­میرند و نام و آثار آنها همیشه جاودان خواهد ماند.

در بخش پایانی این مراسم مهندس احمد میرزاخانی با اشاره به کشف استعدادهای جوان، افزود: بسیاری از جوان­ های با استعداد نظیر مریم هر ساله متولد می­شوند و این وظیفه ماست که آنها را شناسایی کنیم و در پرورش این چهره ­ها تلاش کنیم.

رئیس هیأت مدیره مجتمع رعد؛ با اشاره به رسالت این مؤسسه خیریه، افزود: مجتمع رعد در این زمینه سوابق مؤثری دارد و برای کشف استعدادهای تحصیلی می­تواند، مشارکت کند.

مهندس میرزاخانی با اشاره به ضرورت معرفی الگوهای موفق در جامعه، افزود: تفاوت الگو و اسطوره در آن است که اسطوره دست­ نیافتنی و دور از دسترس است اما الگو، قابل حصول و تکرار شدنی خواهد بود. با این تعریف من موافق نیستم از مریم در جامعه اسطوره بسازیم.

شایان ذکر است در این مراسم که با استقبال کم نظیر شهروندان مواجه شد، چند نفر از اعضا هیأت وزیران نیز حضور داشتند.

 

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا