می خواهیم زنان شما در جام جهانی سوت بزنند حتی با حجاب - خبر ورزش زنان | وسنا
توپ و تورفوتبالمهمتر از خبر

می خواهیم زنان شما در جام جهانی سوت بزنند حتی با حجاب

به بهانه حضور دو مدرس ارشد داوری ازطرف فدراسیون جهانی فوتبال به محل اقامتشان درهتل المپیک تهران رفتیم و مصاحبه ای را با آنان انجام دادیم که در این صفحه شما مصاحبه خبر ورزش زنان با تریسی سوفیا لاول از آفریقای جنوبی را خواهید خواند .

-خانم سوفیا لاول چون تخصص شما در بدنسازی وآمادگی جسمانی داوران است لطفا بفرمایید این بحث چقدر در داوری فوتبال مهم است واهمیت دارد ؟

-مهم نیست ضرورت دارد ، چون اگر داور مسابقه آمادگی جسمی خوبی نداشته باشد نمی تواند جاگیری خوبی در زمین داشته باشد و به طبع نمی تواند تصمیم درستی در زمین بگیرد.

-برای رسیدن به این سطح از آمادگی جسمانی یک داور به طور میانگین چه میزان باید ورزش کند ؟

-میانگین آن بسته به سطح داوری دارد اما به طور متوسط پنج جلسه تمرینی در هفته برای هر داور لازم و ضروری است.

-در کنار جسم قوی ، یک داور خوب از لحاظ روانی باید چه خصوصیات روحی و شخصیتی داشته باشد ؟

اول باید خیلی قوی باشد تا بتواند به طور قاطع تصمیم بگیرد ، باید بتواند خیلی خوب تمرکز کند و روی کارش تمرکز داشته باشد ، داشتن اعتماد به نفس و توانایی رهبری در زمین از مهمترین خصوصیت های شخصیتی یک داور خوب است.

-از نظر شما  زنان حاضر در این دوره داوری  چقدر این صفتها را داشتند ؟

-آنها خیلی خوب بودند و خیلی خوب در فعالیتها شرکت می کردند ، آنها خیلی دوست دارند یادبگیرند و خواهان این هستند که تغییر کنند.

-از نظر شما در ده سال آینده زنان ما چه جایگاهی در این رشته خواهند داشت ؟

-بعد از سفری که به ایران داشتیم الان می گویم که ما دوست داریم سطح داوری داوران در سطحی قرار گیرد که ما بتوانیم زنان شما را به جام جهانی ببریم تا سوت بزنند حتی با حجاب و به این وسیله پیام توانمند بودن زن ایرانی را به گوش همه برسانیم و معتقدیم باید زنان ایرانی در جام جهانی سوت بزنند.

-رسیدن به این نقطه شامل چه چیز هایی می شود؟

-رسیدن به این نقطه بستگی به چند فاکتور دارد ، اول آمادگی جسمانی آنها چقدر باشد چون مهم است ، چقدر حمایت بشوند و اینکه به عنوان داور در مسابقات حضورداشته باشند.

-گفتید حمایت ،بطور مشخص منظورتان از حمایت چیست ؟

-منظورم این است که آنها از همان منابعی برخوردار باشند که مردان برخوردارند وبرای مردان استفاده می شود ، و از شانس های برابر برخوردار شوند و حضورشان به عنوان داور در کشورهای دیگر اتفاق بیفتد .

با تشکر فراوان از خانم مهسا قربانی بابت ترجمه این مصاحبه .

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا