وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ ۲ بانوی ایران در گروه B چهارم و پنجم شدند - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

وزنه‌برداری قهرمانی آسیا/ ۲ بانوی ایران در گروه B چهارم و پنجم شدند

بانوان وزنه‌بردار دسته 64 کیلوگرم کشورمان به عناوین چهارم و پنجم گروه B رقابت‌های قهرمانی آسیا بسنده کردند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از فدراسیون وزنه‌برداری، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا که در چین در حال برگزاری است و در مسابقات گروه B دسته 64 کیلوگرم بانوان، دو نماینده ایران چهارم و پنجم شدند.

الناز باجلانی با رکورد ۷۵ یک ضرب، ۸۸ دوضرب و مجموع ۱۶۳ کیلوگرم چهارم شد. ابریشم ارجمندخواه دیگر نماینده ایران با رکورد ۶۵ یک ضرب، ۸۵ دوضرب و مجموع ۱۵۰ کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت. 5 وزنه‌بردار در گروه B حضور داشتند.

برای مشخص شدن رده‌بندی نهایی نمایندگان ایران باید منتظر برگزاری رقابت گروه A باشیم.

حرکت یک ضرب:

ابریشم ارجمندخواه در حرکت اول یک ضرب ۶۵ کیلوگرم را انداخت، اما برای دومین مرتبه این وزنه را مهار کرد. وی در سومین حرکت یک‌ضرب، ۷۰ کیلوگرم را هم انداخت و با همان رکورد ۶۵ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

الناز باجلانی دیگر نماینده ایران ابتدا وزنه ۷۰ کیلوگرم را مهار کرد، اما در حرکت دوم وزنه ۷۵ کیلوگرم را انداخت. باجلانی در آخرین فرصت خود در یک ضرب ۷۵ کیلوگرم را بالای سر برد.

حرکت دوضرب:

ابریشم ارجمندخواه در نخستین حرکت دوضرب ۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد، اما داوران از او خطا گرفتند و وزنه مورد قبول واقع نشد. وی در حرکت دوم وزنه ۸۵ کیلوگرم را به درستی بالای سر برد. ارجمندخواه در حرکت سوم وزنه ۸۸ کیلوگرم را بالای سر برد، اما داورها این وزنه را هم نپذیرفتند. به این ترتیب با ۸۵ دوضرب و مجموع ۱۵۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

الناز باجلانی در اولین حرکت دوضرب ۸۳ کیلوگرم را زد. در دومین حرکت ۸۸ کیلوگرم را انداخت، اما در حرکت سوم وزنه ۸۸ کیلوگرم را بالای سر برد و مورد تشویق قرار گرفت. او رکورد مجموع ۱۶۳ کیلوگرم را ثبت کرد.

نکته جالب در مسابقه امروز تشویق باجلانی و ارجمندخواه توسط تماشاگران چینی بود و زمانی که آنها وزنه‌ها را بالای سر می‌بردند مورد تشویق قرار می‌گرفتند.

همچنین پیش از اینکه الناز باجلانی برای حرکت سوم دوضرب روی تخته برود گوینده سالن اعلام کرد امروز تولد باجلانی است و تولد او را تبریک گفت و حاضران در سالن نیز باجلانی را مورد تشویق قرار دادند.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا