پیروزی ارزشمند بانوان سرمایه برابر فیلیپین - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزتوپ و توروالیبال

پیروزی ارزشمند بانوان سرمایه برابر فیلیپین

به گزارش خبر ورزش زنان و به نقل از روابط عمومي فدراسيون واليبال ، در ادامه رقابت‌هاي واليبال باشگاه‌هاي زنان آسيا، امروز تيم بانک سرمايه براي كسب مقام پنجم تا هشتم مسابقات، به ديدار ربيسكو فيليپين رفت و با يک بازي خوب توانست حريف خود را در سه ست پياپي مغلوب كرده و در آخرين بازي خود، فردا جهت تكرار رتبه پنجم دوره قبل، به مصاف برنده ويتنام و چين تايپه خواهد رفت.

ست نخست ديدار را ايران با تركيب عليخاني، برهاني، خواجه كلايي، صابري، شيخي و ابراهيمي آغاز كرد. از اتفاقات مهم ابتداي بازي، مصدوميت زينب گيوه از ناحيه مچ پاي راست در حين تمرين بود كه خواجه كلايي جايگزين او در تركيب اصلي شد. ايراني‌ها كه بازي‌هاي سختي با تيم‌هاي قدرتمند قزاقستان و چين پشت سر گذاشته بودند در اين بازي خيلي بهتر بازي را آغاز كردند ولي نماينده فيليپين هم كه ديروز در بازي با چونبوري تايلند باخت نزديكي داشت، تا امتياز ٦ پاياپاي با سرمايه‌اي‌ها پيش آمد.

زماني كه عليخاني در خط سرويس قرار گرفت با سرويس‌هاي خوب و عدم رسيدن پاس سالم به پاسور فيليپيني‌ها، توانست ٣ امتياز را براي ايران گرفته و نتيجه ١٠-٧ به سود بانك سرمايه شود. ولي باز هم عدم دريافت خوب و اشتباهات فردي ايران در سرويس نتيجه را در امتياز ١٣ مساوي كرد.

ربيسكو كه پايه گذاري حملاتش بيشتر در منطقه ٢ و قطر پاسورشان (( سان تياگو )) بود از غفلت مدافعان ايران استفاده كرده تادر وقت استراحت فني دوم فيليپين با يک امتياز اختلاف زودتر به امتياز ١٦ برسد.

در ادامه با اسپک‌هاي مائده برهاني كه در اين بازي پر فروغ‌تر از بازي‌هاي قبلي بازي مي‌كرد و دفاع خوب فرنوش شيخي و نيلوفر ابراهيمي امتياز ٢١-٢٠ به سود ايران شد. با آمدن مهتاب رحماني به بازي قدرت خط حمله ايران بيشتر شد ولي فيليپيني‌هاي سخت كوش اجازه خوابيدن توپ در زمين خود را نمي‌دادند و پاسور باهوش اين تيم ((فاجاردو)) كه به خوبي مهاجمان خود را صاحب توپ مي‌كرد باعث شد برتري از آن ربيسكو باشد. اما در امتيازات آخر و تصميم درست شعبانيان در ورود تهمينه درگزني مدافع ١٩٠ سانتيمتري بانك سرمايه به بازي، ايران برتري اين ست را با نتيجه ٢٥-٢٣ از آن خود رقم زد.

ست دوم را بانك سرمايه با همان تركيب ابتداي بازي آغاز كرد. فيليپين هم بسيار خوب ست را آغاز كرد و ٥-٢ پيش افتاد. ولي باز هم با اسپك‌هاي خوب برهاني و پاس‌هاي عالي پاسور ايران شبنم عليخاني فاصله امتيازات كم شده و در وقت استراحت فني اول تابلوي سالن نتيجه ٨-٦ به سود ايران را نشان مي‌داد. هر چه از اشتباهات فردي ايران كمتر مي‌شد به دليل ضعف دفاع تيمي فيليپين فاصله بيشتر شده و ١٢-٨ سرمايه‌اي‌ها پيش افتادند.

در ادامه دريافت‌هاي خوب و آبشارهاي امتياز آور مهسا صابري در خط حمله بانكي‌ه، وقت استراحت فني دوم را ١٦-١١ به سود ايران رقم زد. بعد از وقت استراحت، با روي آوردن ايران به بازي سرعتي و صاحب توپ كردن ابراهيمي نتيجه ١٨-١٤ به نفع بانك سرمايه تغيير پيدا كرد. بازي با برتري كامل بانك سرمايه ادامه داشت و در امتيازهاي آخر هم با توجه به آناليز خوب مربيان ايران از بازي فيليپين و دفاع خوب مدافعان سرمايه و بستن روزنه‌هاي حمله ربيسكو اين ست باز هم با پيروزي زنان واليباليست ايراني با نتيجه ٢٥-١٧ به پایان رسيد.

ست سوم بازي در ابتد انزديك و پاياپاي آغاز شد، فيليپين كه در اين ست روي به حركت پايپ آورده بود با اسپك‌هاي شماره ١٣ خود (( داكيوس)) تا امتياز ٥ برابر با ايران جلو آمد. در ادامه دفاع خوب مدافعان ايران و سرويس‌هاي خوب عليخاني كه هر وقت در خط سرويس قرار گرفت امتيازآور بود در وقت استراحت فني اول نتيجه ٨-٧ به سود ايران شد.

هرچه از زمان بازي مي‌گذشت بازيكنان بانك سرمايه با اعتماد به نفس بيشتر، سعي در فاصله گرفتن از فيليپيني‌ها داشتند كه نقشه خاصي غير از پايپ در خط حمله اين تيم ديده نمي‌شد. سرمايه‌اي‌ها ١٦-١٢ با اختلاف ٤ امتياز جلو افتادند ولي باز هم عدم دقت، تمركز و اشتباهات فردي ايران، باعث شد نه تنها اختلاف امتياز جبران شود بلكه بانك سرمايه ١٩-١٧ از حريف خود عقب بيفتد.

آمدن درگزني به جاي ابراهيمي دفاع تيمي ايران را بهتر كرد و ايران با تعويض‌هاي پياپي سعي در بر هم زدن تاكتيك تدافعي فيليبين داشت. در پايان ست از امتياز برابر ٢١ دو تيم پاياپاي پيش رفتند و نتيجه ٢٤-٢٣ به سود ربيسكو شد ولي فرنوش شيخي با گرفتن امتياز ٢٤ براي ايران از واگذاري ست جلوگيري كرد.

نتيجه ٢٥-٢٥ مساوي شد و هيجان خاصي در بازي حاكم بود. بازي ٢٧-٢٧ مساوي پيش مي‌رفت كه ايران ٢٨-٢٧ جلو افتاد و مائده برهاني با اسپك با ارتفاع بالاي خودش كار را تمام كرد و بانك سرمايه ايران با نتيجه ٢٩-٢٧ ست و بازي را در سه ست پياپي با شكست ربيسكو فيليپين به اتمام رساند و فردا بايد جهت كسب رتبه پنجم به ميدان برود.

مسابقات واليبال قهرماني زنان باشگاه‌هاي آسيا از ٤ الي ١٢ خرداد در قزاقستان در حال انجام است و تيم بانك سرمايه در آخرين ديدار خود فردا براي كسب مقام پنجم به ديدار برنده ويتنام و چين تايپه خواهد رفت.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا