گلدی سایرز ، پس از ده سال به مدال برنز المپیک رسید - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هادو و میدانی

گلدی سایرز ، پس از ده سال به مدال برنز المپیک رسید

“گلدی سایرز”، پرتابگر نیزه بریتانیایی پس از ده سال مدال برنز المپیک سال 2008 را به دست آورد.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از سایت فدراسیون جهانی، پس از رد شدن درخواست ممنوعیت دوپینگ گلدی سایرز که توسط برنده مدال نقره ی بازی های  المپیک 2008 مطرح شده بود ، سایرز، پرتابگر نیزه بریتانیایی که پیش از این بارها از “بی عدالتی”  سخن گفته بود، پس از گذشت ده سال به مدال برنز این بازی ها دست یافت.

دادگاه داوری ورزش روز پنجشنبه اعلام کرد که  در پی رد شدن درخواست “ماریا آباکومووا”، “گلدی سایرز” پرتابگر نیزه بریتانیایی که در بازی های المپیک 2008 به مقام چهارم رسیده بود با گذشت تقریبا ده سال پس از این اتفاق به جایگاه سوم صعود خواهد کرد و مدال برنز این بازی ها را به دست خواهد آورد.

بر اساس این گزارش در سال 2016 نمونه ی گرفته شده از آباکومووا یک بار دیگر مورد آزمایش قرار گرفت که  نتیجه تست دوپینگ مربوطه مثبت اعلام شد و ماریا آبوکومووا مدال نقره المپیک 2008 را از دست داد. به این ترتیب پس از کش و قوس های فراوان و برسی های دادگاه داوری ورزش در خصوص تست دوپینگ سایرز، مدال نقره این بازی ها به “کریستینا اوبرگفول” آلمانی و مدال برنز نیز به “گلدی سایرز” بریتانیایی رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که سایرز در سال 2017  به دلیل ناکامی در کسب مدال در یک رقابت بزرگ و مهم از دنیای ورزش خداحافظی کرد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا