انتخاب «کیپچوگه» و «ایبارگن» به عنوان بهترین ورزشکار مرد و زن سال 2018 - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هادو و میدانی

انتخاب «کیپچوگه» و «ایبارگن» به عنوان بهترین ورزشکار مرد و زن سال 2018

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از سایت رسمی فدراسیون جهانی، مراسم بهترین های دو و میدانی در سال 2018 روز گذشته در موناکو برگزار شد که در پی آن «الیود کیپچوگه»، دونده ی استقامتی کنیایی که با  2:04:17 ساعت برنده ی ماراتن لندن شده بود و در ماراتن برلین با زمان 2:01:39 ساعت رکورد جهان را جا به جا کرد به عنوان بهترین دو و میدانی کار مرد سال 2018 انتخاب شد. در آن سو و در قسمت زنان نیز «کاترینه ایبارگن» به عنوان بهترین ورزشکار زن سال معرفی شد. این ورزشکار کلمبیایی که به بهترین بودن در  پرش سه گام بسنده نکرد، امسال با بهترین های پرش طول نیز به رقابت پرداخت و توانست در این ماده نیز در صدر بهترین ها قرار گیرد. وی در هر دو ماده ی پرش افقی در بازی های آمریکای شمالی و منطقه ی کاراییب و جام قاره ای به پیروزی رسید و به فینال دایموند لیگ نیز راه یافت. «ایبارگن» موفق شد در فاصله ی 24 ساعت به دو مقام قهرمانی در دو شهر مختلف دست یابد.

درادامه معرفی بهترین ها و در قسمت جوانان جهان جایزه ی «رایزینگ استار» بهترین ورزشکار مرد به «آرماند دوپلانتیس»، پرنده ی پرش با نیزه ی سوئدی رسید. این پرنده امسال موفق شد عنوان قهرمان بزرگسالان اروپا را از آن خود کند.

«دوپلانتیس» در یک مسابقه سه مرتبه رکورد زیر بیست ساله های جهان را – که پیش از این در اختیار خودش بود – شکست. وی با پیشی گرفتن از «سرگئی بوبکا»، در هر سه پرش خود 5.95 متر، 6.00 متر و 6.05 متر پرید و رکورد جهان را جا به جا کرد. این ورزشکار جوان سوئدی در مسابقات قهرمانی جهان در تمپره فنلاند با 5.82 متر قهرمان شد و در دایموند لیگ کشور خود در استکهلکم سوئد با شکست رقبای سر سخت بزرگسال خود به پیروزی رسید.

در ادامه «سیدنی مک لالین» به عنوان بهترین ورزشکار زن جوان سال در جهان انتخاب شد و جایزه ی «رایزین استار» را به دست آورد. رکورد 400 متر با مانع زیر بیست ساله های جهان با 52.75 ثانیه نه تنها سریع ترین زمان ثبت شده ی این ماده در سال جاری محسوب می شود بلکه جزو ده رکورد برتر و سریع جهان در طول تاریخ نیز به حساب می آید. این ورزشکار آمریکایی سال 2018 را با بهترین رکورد زیر بیست ساله های جهان در 200 متر داخل سالن و فضای باز، 400 متر داخل سالن و فضای باز، 400 متر با مانع و 300 متر داخل سالن به پایان رساند.

در ادامه مراسم معرفی برترین ها و در قسمت انتخاب بهترین مربی، «جو ویجیل»، مربی پنجاه ساله ی آمریکایی که هدایت دو تیم المپیک آمریکا را به عهده داشت و هفت مرتبه عنوان قهرمانی صحرا نوردی جهان  و 5 عنوان قهرمانی بازی های «پن امریکن» را برای آمریکا به دست آورد به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد.

«اولین کلودیو پرس»، دبیر کل هیئت دو و میدانی «پن امریکن» از پوئرتو ریکو، به دلیل تلاش های بی وقفه اش برای پیشرفت و ترقی زنان در دو و میدانی، جایزه ی بهترین زن جهان در سال 2018 را کسب کرد.

در انتها نیز جایزه ی بهترین عکس سال در دو و میدانی نیز به «فلیکس سانچز آرراسولا»، عکاس اسپانیایی که پیروزی «سلمون بارگا» را در مسابقات بین المللی «خوان موگرسا» شکار کرده بود تعلق گرفت.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا