انتقام از ملی پوش ازبک در باکو / نرگس میرنوراللهی در وزن 62- کیلوگرم - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزتکواندوکشتی و رزمی

انتقام از ملی پوش ازبک در باکو / نرگس میرنوراللهی در وزن 62- کیلوگرم

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا 14 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود و به همین منظور در وزن 62- کیلوگرم 57 تکواندوکار شرکت خواهند کرد

«سیده نرگس میرنوراللهی» در وزن 62- کیلوگرم نماینده ایران در این وزن خواهد بود. ملی پوش کشورمان در رقابت های جهانی “گوادالاخارا” مکزیک و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل «اشلی کرایولد» از کانادا شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند. او در مسابقات آزاد فجیره هم مدال برنز را از آن خود کرد و 2 طلا، 3 نقره و 2 برنز را در کارنامه خود بابت حضور در تورنمنت های آزاد به ثبت رسانده است. میرنوراللهی همچنین در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی قونیه نیز توانست مدال نقره را تصاحب کند. میرنوراللهی سراسر انگیزه است تا اتفاقات گوادالاخارا را به فراموشی بسپارد.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 62- کیلوگرم و رقبای میرنوراللهی بپردازیم.

سارا چاری” ملی پوش مسلمان تکواندوی بلژیک در رنکینگ یک فدراسیون جهانی در این وزن قرار دارد و تاکنون توانسته است در رقابت های جهانی نوجوانان و بزرگسالان 2 مدال طلا و یک برنز کسب کند. او همچنین در مسابقات گرندپری پاریس نیز به مدال برنز دست یافت. در کارنامه چاری یک مدال طلا و یک برنز تورنمنت های قاره ای و 14 طلا، 2 نقره و 6 برنز تورنمنت های آزاد نیز به چشم می خورد. او با سن کمی که دارد می تواند برای سال های زیادی نام خود را به عنوان یکی از قدرت های این وزن ثبت کند.

کارولین سانتوس” این تکواندوکار برزیلی در جایگاه دوم فدراسیون جهانی قرار دارد. وی در رقابت های جهانی منچستر و در فینال مغلوب “یامان آیرم” از ترکیه شد و به مدال نقره دست یافت. او در مسابقات قهرمانی آزاد زنان جهان در ریاض به مدال طلا دست یافت و در کارنامه اش، 2 طلای مسابقات قاره ای، یک نقره نظامیان جهان و 6 طلا، 2 نقره و 5 برنز تورنمنت های آزاد نیز به چشم می خورد. سانتوس در سال 2023 در هیچ رویدادی حاضر نشده است و مسابقات جهانی باکو نخستین تجربه او خواهد بود. این بازیکن فقط یکبار با بازیکنان ایرانی مواجه شده که در مسابقات جهانی منچستر موفق به شکست «یلدا ولی نژاد» در مرحله یک شانزدهم نهایی شد.

تئوپولا سروانکی” ملی پوش یونانی، در مسابقات جهانی گوادالاخارای مکزیک و در فینال با قبول شکست مقابل «سارا چاری» به مدال نقره رسید. این بازیکن در رقابت های قاره ای، یک طلا و یک نقره و در تورنمنت های آزاد 9 طلا، 4 نقره و 4 برنز را به دست آورده است و در باکو نیز از شانس های کسب نشان به شمار می رود. 

فروزا سادیکووا” تکواندوکار ازبکستانی و دارنده مدال برنز مسابقات جهانی گوادالاخارا، تاکنون در مسابقات نظامیان جهان یک برنز، رقابت های قاره ای یک طلا و 2 برنز و در تورنمنت های آزاد، 5 طلا، 2 نقره و 4 برنز را برای کشورش به ارمغان آورده است. او در 6 مصافی که با بازیکنان ایرانی داشته، 3 بار پیروز و 3 بار شکست خورده است. همچنین سادیکووا در مسابقات کاپ آسیایی در سال 2022 و بازی های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه توانست میرنوراللهی را شکست دهد. ملی پوش کشورمان در صورت رویارویی با این بازیکن در مسابقات جهانی باکو می تواند انتقام شکست های پیشین خود را  از این بازیکن قدرتمند بگیرد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا