با پیگیری های مسعود سلطانی فر چهار پروژه بزرگ ملی به بهره برداری رسید - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

با پیگیری های مسعود سلطانی فر چهار پروژه بزرگ ملی به بهره برداری رسید

به گزارش خبر ورزش زنان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، وجود بیش از چهار هزار پروژه نیمه کاره ورزشی در سراسر کشور گواه این عدم توازن و کلنگ زنی های گذشته است که بدون ‏توجه به آمایش سرزمینی انجام شده و حتی اگر تکمیل و به بهره برداری هم برسند معلوم نیست که از آن ها استفاده درست و ‏مقتضی می شود یا خیر. اما در این زمینه، وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید تصمیم گرفت حتی الامکان پروژه ‏دیگری را کلنگ زنی نکند و با تمرکز بر تکمیل پروژه های نیمه کاره، طبق اولویت بندی، آن ها را با راه کارها، قوانین و احکام ‏مختلف که با کمک مجلس شورای اسلامی تصویب شد، به بهره برداری برساند.‏ همچنین اعتبارات عمرانی وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ به بیش از ۲ برابر رسید.

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین ورزشیار دو راهکار اساسی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بود که وزارت ‏ورزش و جوانان به خوبی از آن ها استفاده کرد و توانست در چند سال اخیر تعداد زیادی از این پروژه ها را با استفاده از این دو ‏ظرفیت بزرگ به بهره برداری برساند که در مقایسه با سال ۹۲ به ۲ برابر افزایش داشته است.‏

در همین راستا پس از انتخاب مسعود سلطانی فربه عنوان وزیر ورزش و جوانان در 8 ماه گذشته تمرکز ویژه این وزارتخانه پروژه های ملی با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد بود که از مدت ها قبل به حال خود رها شده بود. در ذیل نگاهی به فعال شدن و اتمام 4 پروژه ملی در همین خصوص می اندازیم که پس از سال ها توقف به بهره برداری و افتتاح رسید.

ورزشگاه بزرگ 50000 نفری پارس شیراز

همزمان با سفر ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر و امید ، با حضور دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ورزشگاه بزرگ پارس شیراز که از 22 سال قبل کلنگ آن در میانرود به زمین زده شده بود روز 31 فروردین 1396 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
این پروژه که یکی از پروژه های منحصر به فرد و زیبا در سطح کشور است 67 هکتار زیر بنا دارد و اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای ساخت و احداث آن هزینه شده است.

ورزشگاه 15000 نفری بیرجند

دومین روز از سال 1396 دکتر مسعود سلطانی فر استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند را با دستور دکتر روحانی رییس محترم جمهوری اسلامی ایران از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح کرد.
کلنگ افتتاح این پروژه درسال 13۸۵ بر زمین زده شد و با فضای آن ۶۱ هزار متر مربع بزرگترین مجموعه ورزشی شرق کشور محسوب می شود.
فاز نخست این استادیوم شامل جایگاه وی آی پی ؛ سکوی تماشاگران، زمین چمن طبیعی و پیست تارتان، ۴ برج نوری، پارکینک و ساختمان اداری است.
فضای سرپوشیده این استادیوم 14 هزار و ۶۰۲ متر مربع و فضای روباز آن ۴۶ هزار و ۷۷۸ متر مربع است.

ورزشگاه 15000 نفری بوشهر

ورزشگاه 15000 نفری شهید سردار مهدوی بوشهر روز 25 اردیبهشت با حضور مسعود سلطانی فر افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
این ورزشگاه شامل 180 هزار متر مربع زیربنا، 6981 مترمربع فضای سرپوشیده و فضای روباز ورزشی آن 124 هزار و 500 متر مربع است.
برای ساخت این ورزشگاه که یکی از مطالبات مهم ورزشکاران استان بوشهر بود 36 میلیارد تومان از منابع ملی و 12 میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شده است.

ورزشگاه 15000 نفری بجنورد

ورزشگاه 15 هزارنفری نوزدهم مهر بجنورد در خراسان شمالی بعد از گذشت بیش از ده سال از کلنگ زنی در تاریخ 27 اردیبهشت 1396 با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح و به بهره برداری رسید.
این مجموعه ورزشی در فضایی به مساحت 75 هزار متر مربع با امکاناتی نظیر زمین فوتبال، دو زمین تمرینی، سالن بدنسازی، رختکن افتتاح و به بهره برداری رسید .
این ورزشگاه همچنین دارای زمین چمن طبیعی استاندارد، اسکوربرد با مساحت 63 مترمربع، دکل های روشنایی با 1200 لوکس، سونای خشک، اتاق بدنسازی و همچنین پارکینگ و اتاق داوران است .
افتتاح این ورزشگاه زیبا که از مصوبات دولت نهم بود دو روز بعد از افتتاح ورزشگاه 15 هزارنفری سردار شهید مهدوی بوشهر صورت گرفت

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا