برتری ایران مقابل هنگ‌کنگ و صعود به جمع ۸ تیم - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزتوپ و توروالیبال

برتری ایران مقابل هنگ‌کنگ و صعود به جمع ۸ تیم

ایران 3 – هنگ‌کنگ صفر؛ برد مقتدرانه برای صعود به جمع هشت تیم برتر

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، ایران و هنگ گنک در حالی از ساعت 9:30 صبح روز سه شنبه رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که هردو تیم از کره جنوبی میزبان شکست خورده بودند و برد این بازی به معنای صعود به مرحله بعدی و قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر آسیا بود و در نهایت تیم ایران توانست به پیروزی در این مسابقه با نتیجه 3 بر صفر دست پیدا کند.

ایران با ترکیب مائده برهانی، مهسا صابری، فرزانه مرادیان، مهسا کدخدا، شبنم علی‌خانی و مونا دریس محمودی بازی را آغاز نمود.

ست اول:
تیم ایران در این مسابقه شروع بسیار خوبی داشت و اجازه نداد هنگ‌کنگی‌ها فرصت خودنمایی داشته باشند و در هر دو وقت استراحت فنی با اختلاف 4 امتیازی از زمین خارج شد.

مونا دریس محمودی در حالی که دچار آسیب دیدگی جزئی از ناحیه زانو بود، در جایگاه مدافع میانی به خوبی ظاهر شد و تیم ملی ایران توانست با امتیاز 25-20 ست اول را به سود خود به پایان ببرد.

نگین شیرتری، پوران زارع و زهرا بخشی در ست اول برای برخی امتیازات به ترکیب تیم ایران اضافه شدند و نمایش خوبی داشتند.

ست دوم:
هنگ‌گنگ در ست دوم توان مقابله با تیم ملی ایران را نداشت و در وقت استراحت فنی دوم تنها دو پوئن روی تابلوی امتیازات ثبت کرد. در جریان این مسابقه حاضرین در سالن به ویژه ایرانیان به شدت تیم ملی را تشویق کردند تا ملی‌پوشان با حمایت قابل توجهی در سالن همراه باشند.

نگین شیرتری و پوران زارع در ست دوم در ترکیب اصلی قرار داشتند و در امتیازات پایانی ست دوم پوران زارع جای خود را به ندا چملانیان داد. حملات مهسا کدخدا و مائده برهانی سد دفاعی هنگ گنک را ناکارآمد ساخت و بانوان ایران با نتیجه 25 بر 15 در این ست به برتری رسیدند.

ست سوم:
ایران با ترکیب مائده برهانی، پوران زارع، مهسا صابری، فرزانه مرادیان، شبنم علی‌خانی و مهسا کدخدا ست سوم را شروع کرد. سرمربی تیم ملی ایران با قراردادن پوران زارع در خط دفاعی خود، دیوار دفاعی تیم ایران را مستحکم‌تر کرد. با امتیاز حمله مهسا صابری، وقت استراحت فنی اول با نتیجه 8-4 فرا رسید تا باز هم مشخص شود که تیم ملی هنگ‌کنگ نمی تواند برابر بانوان ایران مقاومت کند.

مهسا صابری و مائده برهانی پس از سرویس‌های خوب زهرا بخشی و مهسا کدخدا، توپ‌های برگشتی حریف را با موفقیت تبدیل به امتیاز کردند و تیم ملی زنان ایران توانست با امتیاز مشابه ست دوم، 25-15 بازی را به پایان ببرد و با کسب برد در این مسابقه به عنوان تیم دوم گروه خود، به جمع هشت تیم برتر راه یابد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا