جدول المپیک در روز دهم/ ایران در مکان چهل و هفتم - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

جدول المپیک در روز دهم/ ایران در مکان چهل و هفتم

در پایان روز دهم رقابت های المپیک ایران با تک مدال طلای تیراندازی، در جایگاه چهل و هفتم مشترک جدول توزیع مدال‌ قرار دارد.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرگزاری فارس، روز نهم رقابت های المپیک امروز 9 مرداد ماه پیگیری شد و ورزشکاران ایران نتوانستند مدال و عنوانی را کسب کنند.

نمایندگان ایران در دهمین روز بازی‌ها در رشته های کشتی و والیبال به میدان رفتند که والیبالیست ها با شکست برابر ژاپن از صعود بازماندند.

ایران با تک مدال طلای تیراندازی، در جایگاه چهل و هفتم مشترک جدول توزیع مدال‌ های المپیک توکیو قرار دارد.

در این روز چین با ٥١ مدال (٢٤طلا، ۱۳ نقره و ۱٤برنز)  همچنان صدرنشین است.

آمریکا با 59 مدال ( ٢٠طلا، ٢٣نقره و ۱٦برنز) امروز با یک پله صعود به جایگاه دوم رسید و میزبان با ٣١ نشان ( ١٧طلا، پنج نقره و ٩برنز) و نزول یک پله ای سوم شد.

روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور هم با ۱٢طلا، ۱٩نقره و ١٣ برنز از چهارمی به پنجمی کوچ کرد و استرالیا با ١٤طلا، سه نقره و ١٤ برنز جای روسیه نشست.

در المپیک توکیو یک‌ هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با (١٤ طلا، پنج نقره و ۶برنز) اول است و استرالیا با ١٠ طلا، یک نقره و ٦ برنز جای آمریکا نشست و آمریکا (با ۹ طلا، ۱٦نقره و ١٠برنز)  از جایگاه دوم به سوم نزول کرد.

 در بین جایگاه مدالی مردان، آمریکا با (١١طلا، چهار نقره و چهار برنز) یک پله صعود کرد و دوم شد و ژاپن با ( هشت مدال طلا، سه نقره و سه برنز) جایگاه سوم جدول را در اختیار دارند.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر از اول مردادماه ۱۴۰۰ (۲۳ جولای ۲۰۲۱) به میزبانی ژاپن آغاز شده و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته در آن حضور دارد.

جدول رده بندی به شرح زیر است:

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا