جودو قهرمانی آسیا/ دومین مدال به مریم بربط رسید - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزجودوکشتی و رزمی

جودو قهرمانی آسیا/ دومین مدال به مریم بربط رسید

مریم بربط نماینده وزن 70 کیلوگرم تیم ملی دختران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا با قبول شکست مقابل نماینده قزاق به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در رده سنی جوانان با حضور 114 جودوکار در گروه مردان و 78 جودوکار در گروه بانوان از 23 کشور به میزبانی کشور چین تایپه آغاز شده است. امروز (سه شنبه) در دومین روز از این مسابقات و روز پایانی این رقابت‌ها 6 نماینده کشورمان در بخش پسران و دختران  به مصاف حریفان خود رفتند. در ادامه این رقابت‌ها و در بخش دختران مریم بربط در دور اول استراحت کرد و در دور دوم موفق شد حریف  هندی خود را ایپون کند. وی در ادامه رقابت‌ها و در مرحله نیمه نهایی حریفی از چین تایپه را ایپون کرد و به فینال مسابقات راه یافت. مریم بربط در فینال این رقابت‌ها به مصاف نماینده قزاقستان رفت و در پایان با شکست مقابل این جودوکار قزاق به مدال نقره مسابقات بسنده کرد.

نتایج نمایندگان ایران در روز پایانی مسابقات به شرح زیر است:

وزن ۸۱-کیلوگرم:
امین کامیابی در دور نخست استراحت کرد و در دور دوم موفق شد«کونال سجوال» از هند را مغلوب کند. وی در ادامه این رقابت‌ها نماینده استرالیا را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله نیز با شکست نماینده قزاقستان به فینال مسابقات راه یافت. کامیابی در فینال این مسابقات به مصاف “هیروترا اویاگی” رفت و در ناهیا با شکست مقابل این جودوکار به مدال نقره این رقابت‌ها دست یافت.

وزن 90- کیلوگرم:
قاسم باغچقی بعد از یک دور استراحت با «ناگاشیما» از ژاپن مبارزه کرد و مغلوب شد. وی در جدول شانس مجدد به مصاف نماینده هند رفت و با شکست این جودوکار حالا برای رسیدن به مدال برنز تلاش خواهد کرد.

وزن100- گیلوگرم:
علی پرهیزگار در دور اول استراحت کرد و سپس نماینده کره جنوبی را در 47 ثانیه ایپون کرد و به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله وی با غلبه بر حریف ژاپنی به فینال مسابقات راه یافت.

وزن 100+ کیلوگرم:
فرزین شاهباز در اولین دور با «چن چون چیا» از چین تایپه مسابقه داد و او را مغلوب کرد سپس در دومین مبارزه پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. وی در نیمه نهایی مغلوب نماینده مغولستان شد و حالا باید برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

در بخش دختران:

وزن 63 کیلوگرم:
صدف بیرانوند در نخستین مبارزه به مصاف «لو ینگ لیائو» از چین تایپه رفت و مغلوب شد.

وزن ۷۰ کیلوگرم:
مریم بربط در دور اول استراحت کرد و در دور دوم موفق شد حریف  هندی خود را ایپون کند. وی در ادامه رقابت‌ها و در مرحله نیمه نهایی حریفی از چین تایپه را ایپون کرد و به فینال مسابقات راه یافت. بر بط در فینال این رقابت‌ها به مصاف  نماینده قزاقستان رفت و در پایان با شکست مقابل این جودوکار قزاق به مدال نقره مسابقات بسنده کرد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا