درخواست بانوی ملی‌پوش پاراکانو از گمرک؛ قایقم را ترخیص کنید - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزجانبازان و معلولینسایر

درخواست بانوی ملی‌پوش پاراکانو از گمرک؛ قایقم را ترخیص کنید

ملی‌پوش پاراکانوی ایران گفت: درخواستم از ریاست و مسئولان گمرک این است که شرایطی فراهم شود تا زودتر به قایق دسترسی پیدا کنم و بتوانم تمریناتم را با آن انجام بدهم.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از تسنیم، شهلا بهروزی‌راد در گفت ‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین شرایط تمریناتش اظهار داشت: اردوهایم از 20 تیر ماه به صورت غیرمتمرکز با حمایت کمیته ملی پارالمپیک آغاز شد و تا یک هفته قبل نیز ادامه داشت، اما در یک هفته اخیر اردوی متمرکزی را در کنار سایر نفراتی که شانس کسب سهمیه دارند، در دریاچه آزادی زیر نظر مسعود مهدوی‌نیا آغاز کرده‌ام.

وی درباره آزاد نشدن قایق استاندار و مورد نیازش از گمرک و اینکه مجبور شده با قایق غیراستاندارد تمرین کند، گفت: من با همین قایقی که الان در گمرک مانده، در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان شرکت کردم و صاحب مدال برنز و سهمیه پارالمپیک شدم. شرکت سازنده این شرکت پس از این مدال‌آوری تصمیم گرفت که آن را به من هدیه بدهد. در واقع 50 درصد تخفیف داد و کمیته ملی پارالمپیک هم مابقی پول را پرداخت کرد تا این قایق در اختیار من باشد.

وی ادامه داد: این قایق به ایران ارسال شد، اما متاسفانه در گمرک مانده و نزدیک به سه ماه است که هنوز ترخیص نشده است. به نظرم مسئولان گمرک باید یکسری شرایط خاص برای ورزشکاران در نظر بگیرند. من به عنوان سرباز ایران خدمت می‌کنم و این وظیفه‌ام است، اما اینکه یکسری مشکلاتی را به وجود می‌آوردند، واقعاً نمی‌دانم این کار چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

بهروزی‌راد عنوان کرد: قایقی که قرار است در پارالمپیک 2020 پارو بزنم، الان گمرک مانده و به من تحویل داده نشده تا بتوانم با آن تمرین کنم، آن هم در حالی که کمتر از 10 ماه به آغاز پارالمپیک زمان باقی مانده است.

وی درباره تمرین با قایق غیراستاندارد و تاثیر آن در مسابقات اصلی گفت: منِ قایقران وقتی در 200 متر پارو می‌زنم، اختلاف ورزشکاران به هزارم ثانیه است، یعنی تصور کنید زمانی که چند قایق در نزدیکی هم از خط پایان عبور می‌کنند، اختلافشان به هزارم ثانیه است. این واقع همین اختلاف بسیار کم است که قهرمان را مشخص می‌کند. طبیعتاً اگر یک قایق استاندارد در اختیارم باشد و بتوانم با آن به تمرین بپردازم، شرایط ایده‌آل‌تری خواهم داشت تا به هدفم دست پیدا کنم.

نفر سوم مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان تاکید کرد: خیلی به دنبال آزاد کردن قایق رفتیم، اما متاسفانه هیچ جوابی نگرفته‌ایم. البته مربی‌ام بیشتر در جریان است. من شخصاً به همراه او دو بار به گمرک رفته‌ام، ولی ما را در پله‌ها بالا و پایین فرستادند و من هم که واقعاً شرایط این کار را خیلی ندارم. به هر حال هنوز  جوابی داده نشده است.

بهروزی‌راد در پایان تصریح کرد: درخواستم از ریاست و مسئولان گمرک این است که شرایطی فراهم شود تا زودتر به قایق دسترسی پیدا کنم و بتوانم تمریناتم را با آن انجام بدهم.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا