سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزکاراتهکشتی و رزمی

سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک توکیو را بدست آورد

سارا بهمنیار جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرگزاری فارس، سارا بهمنیار نماینده کاراته کشورمان در وزن ۵۰- جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد. امروز و در روز نخست مسابقات کاراته وان لیسبون ۲۰۲۱، بهمنیار در دور اول برابر مورالس از اسپانیا به برتری ۳ بر یک دست یافت. وی در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک برابر جونا تسوکی از فیلیپین شکست خورد اما با راهیابی این کاراته کا به فینال وزن ۵۰- در جدول شانس مجدد قرار گرفت.

نماینده کاراته کشورمان در جدول شانس مجدد مقابل کالگو از کلمبیا به برتری ۴ بر یک دست یافت تا در دور بعدی با کاراته کایی از مصر روبرو شود. او در این مبارزه نیز حریفش را با نتیجه دو بر صفر شکست داد تا راهی دیدار رده بندی شود تا برابر الکساندرا ریچی از فرانسه روی تاتامی برود. طبق برنامه اعلام شده دیدارهای رده بندی و فینال روز یکشنبه  ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

نزدیک ترین رقیب بهمنیار در این رقابت ها پلانک بتینا از اتریش بود که در اولین مبارزه اش برابر حریف مجارستانی شکست خورد و با کسب تنها ۳۰ امتیاز از دور رقابت ها کنار رفت. این کاراته کای اتریشی در قهرمانی اروپا ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال نقره و ۶۹۰ امتیاز شده بود. او در صورتی که در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ به مدال طلا (کسب ۹۹۰ به جای ۶۹۰ امتیاز ) نیز برسد، بازهم شانسی برای رسیدن به المپیک ندارد.

امتیازات بهمنیار پیش از مسابقات کاراته وان لیسبون ۵۶۴۷ بود و پلانک بتینا اتریشی ۵۱۹۷ امتیاز داشت. تیم بانوان ایران پیش از این یک سهمیه المپیک توسط حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم بدست آورده بود.

آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ موسوم به لیگ جهانی کاراته وان طی روزهای ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت ماه به میزبانی لیسبون پرتغال و با حضور ۷۶۹ ورزشکار از ۸۷ کشور برگزار می شود.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا