ستاره تیم فوتبال آمریکا خواستار حقوق برابر زنان و مردان شد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزتوپ و تورفوتبال

ستاره تیم فوتبال آمریکا خواستار حقوق برابر زنان و مردان شد

ستاره تیم ملی فوتبال آمریکا بعد از عنوان قهرمانی در جام جهانی از رئیس فیفا و رئیس فدراسیون کشورش خواستار حقوق برابر بین زنان و مردان شد.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرگزاری فارس، مگان راپینو ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا بعد از قهرمانی کشورش در جام جهانی زنان برای چهارمین بار، خواستار حقوق برابر از مقامات ورزشی کشورش شد.

راپینو در جام جهانی فرانسه موفق شد 6 گل به ثمر برساند که توپ طلا و کفش طلای این تورنمنت را نیز کسب کرد.

این بازیکن زمانی که روی سکو رفت از اینفانتینو رئیس فیفا و رئیس فدراسیون فوتبال کشورش خواستار حقوق برابر بین زنان و مردان شد.

اینفانتینو اعلام کرد جایزه جام جهانی زنان در سال 2023 دو برابر خواهد شد و به 53 میلیون افزایش پیدا می‌کند.

البته پاداش جام جهانی مردان در سال 2022 قطر 390 میلیون یورو است. آمریکا در حالی امسال 4 میلیون یورو (دو برابر سال 2015) پاداش می‌گیرد که فرانسه قهرمان جام جهانی 2018 مردان 34 میلیون یورو پاداش گرفت.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه نیز به حمایت از راپینو شب گذشته در فینال جام جهانی شعار “حقوق برابر” را سر دادند.

راپینو در واکنش به این موضوع اظهار داشت: همه می‌پرسند کار بعدی چیست و ما چه می‌خواهیم؟ صحبت درباره حقوق برابر کافی است. حالا ما چه کاری باید برای آن انجام دهیم؟ جیانی اینفانتینو! ما چه کاری باید انجام دهیم؟ کارلوس کرودیرو (رئیس فدراسیون فوتبال آمریکا) ما چه کاری باید انجام دهیم؟

راپینو خاطرنشان کرد: الان وقت این است همه با هم بنشینیم و کار کنیم. این بازی برای ما همه کاری کرد و ما هم همه چیزمان را گذاشتیم. زمان این است که گفت‌وگو را به مرحله بعد منتقل کنیم.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا