شیوع ویروس کرونا / بازیهای زمستانی دانشجویان جهان هم لغو شد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

شیوع ویروس کرونا / بازیهای زمستانی دانشجویان جهان هم لغو شد

با تصمیم فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (FISU) بازیهای زمستانی دانشجویان جهان در ژانویه ٢٠٢١ لغو شد و در مورد برگزاری آن تا دو ماه آینده تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکی، در حالی که قرار بود بازیهای زمستانی دانشجویان جهان طبق برنامه‌ریزی انجام شده از 21 تا 31 ژانویه سال ٢٠٢١ برگزار شود به دلیل همه گیری ویروس کرونا این رویداد در تاریخ اعلام شده برگزار نخواهد شد.

بر همین اساس تعویق و جابجایی زمان برگزاری این رویداد طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی طی دو ماه آینده با مشورت تمامی طرف‌های درگیر از جمله فدراسیون‌های بین‌المللی ورزش‌های زمستانی بررسی می شود.

قرار بود بازیهای زمستانی دانشجویان جهان به میزبانی لوسرن سوئیس در 10 رشته و با حضور 2500 ورزشکار از 50 کشور برگزار شود. دانشجویان حاضر در این رقابت ها بین 17 تا 25 سال سن داشته و از حدود 540 دانشگاه از 50 کشور جهان خواهند بود و انتظار می رود که جمعا بیش از 2500 شرکت کننده در مسابقات زمستانی دانشجویان جهان شرکت کنند.

با توجه به این‌که سال جاری تحت تاثیر همه‌گیری کووید 19 قرار گرفته فعالیت‌های فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی نیز از این مقوله مستثنی نبوده و طبق اعلام یک مقام مسئول فیزو، پس از جلسات متعدد با مقامات ایالتی سوئیس و کانون‌های مختلفی که قرار بود در میزبانی مسابقات زمستانی دانشجویان جهان در ژانویه سال ٢٠٢١ مشارکت داشته باشند، پس از اخذ آراء با تعویق سی‌امین یونیورسیاد جهانی زمستانی موافقت و قرار شد این رقابت‌ها در ژانویه 2021 برگزار نشود چرا که این تصمیم صحیحی از اطمینان از سطح بالای مسابقات و ایمنی همه شرکت‌کنندگان خواهد بود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: پس از چهار سال آماده سازی این یک تصمیم دردناک است اما سلامتی همه شرکت کنندگان همواره در ارزیابی‌های ما در اولویت اصلی قرار دارد. در حال حاضر بیش از 40 درصد شرکت کنندگان ثبت نام شده تحت تاثیر ممنوعیت ورود به سوئیس هستند که از جمله آن می‌توان به هیات‌های نمایندگی ایالات متحده آمریکا روسیه، چین و قزاقستان اشاره کرد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا