علیپور دومین فینالیست بانوان در قهرمانی آسیا/ چین حریف فینال رزیتا - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزکاراتهکشتی و رزمی

علیپور دومین فینالیست بانوان در قهرمانی آسیا/ چین حریف فینال رزیتا

نخستین روز از شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در حالی برگزار می شود که رزیتا علیپور نماینده وزن 61- کیلوگرم بانوان با شکست نماینده ژاپن به فینال مسابقات راه یافت.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از صبح امروز (جمعه) به میزبانی کشور ازبکستان آغاز شده است که مردان و بانوان کارته کشورمان به مصاف حریفان خود رفته‌اند.

وزن 55- کیلوگرم بانوان:
در ابتدای این رقابت‌ها، طراوت خاکسار نماینده وزن 55- کیلوگرم تیم ملی بانوان کشورمان در نخستین مبارزه موفق شد با نتیجه 8 بر صفر “دپیکا دیمان” از هند را شکست دهد.

در ادامه این رقابت‌ها خاکسار موفق شد 3 بر 2 “مائه اسو” از فیلیپین را شکست دهد. در دور سوم این رقابت‌ها خاکسار این بار 8 بر صفر “آنو آریکاری” از نپال را شکست داد.

خاکسار در نیمه نهایی موفق شد 6 بر 5 “کوک آگونگ” از اندونزی را شکست دهد و به فینال شانزدهیمن دوره مسابقات قهرمانی آسیا راه یابد. خاکسار اولین فینالیست تیم ملی کاراته ایران شد. وی فردا (شنبه) با نماینده ازبکستان مبارزه خواهد کرد.

وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان:
در ادامه این مسابقات در وزن ۵۰- کیلوگرم، سارا بهمنیار ابتدا نماینده ویتنام را شکست داد و پس از آن در دور دوم مقابل نماینده ژاپن شکست خورد.

در ادامه مسابقات “میهو میاها” ژاپنی به فینال مسابقات راه یافت و با این حساب بهمنیار به جدول شانس مجدد راه یافت.

 وزن ۵۵- کیلوگرم مردان:
البته در بخش مردان و در وزن ۵۵- کیلوگرم، رضا روشن در دور اول موفق به شکست نماینده هند شد، دور دوم نیز “آندره آکتائوف” از قزاقستان موفق شد با نتیجه ۱ بر صفر روشن را شکست دهد.

در ادامه این مسابقات با راهیابی “آندره آکتائوف” قزاقستانی به فینال، رضا روشن در جدول شانس مجدد به مبارزات خود ادامه می دهد.

وزن 75- کیلوگرم مردان:
در ادامه این رقابت‌ها، بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان در نخستین مبارزه 9 بر یک “یی ژو وانگ” از چین را شکست داد.

عسگری در دور دوم نیز موفق شد نماینده مالزی را با نتیجه 6 بر یک شکست دهد. این کاراته کای مالزی مدال نقره جوانان آسیا در ۲۰۱۶ را در کارنامه خود دارد.

در نیمه نهاییشانزدهیمن دوره مسابقات قهرمانی آسیا، بهمن عسگری به مصاف “کن نیشیمورا” از ژاپن رفت و در این مبارزه عسگری مرد طلایی کاراته ایران بازی را با نتیجه 2 بر یک به حریف ژاپنی  واگذار کرد. “کن نیشیمورا” یک مدال طلا و یک مدال برنز کاراته وان های سال ۲۰۱۹،  یک مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۸ و یک مدال نقره امیدهای جهان ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد.

وزن ۶۱- کیلوگرم بانوان:

در ادامه نخستین روز از مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 61- کیلوگرم بانوان رزیتا علیپور در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده هنگ کنگ رفت و این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید.”وان یوچویی” مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ را در کارنامه خود دارد.

در دور دوم نیز نماینده کشورمان به مصاف کاراته‌کایی از کشور فیلیپین رفت و در پایان این دیدار با نتیجه یک برصفر به سود علیپور به پایان رسید.

در دور سوم این رقابت‌ها علیپور به مصاف نماینده ژاپن رفت و این دیدار با نتیجه تساوی صفر بر صفر تمام شد و در نهایت در هانتی علیپور برنده این دیدار معرفی شد. “آیامی موریگوچی” مدال برنز کاراته وان  در سال ۲۰۱۹، مدال برنز قهرمانی مسابقات آسیا در سال ۲۰۱۷، مدال نقره امیدهای آسیا در سال ۲۰۱۶ و مدال نقره امیدهای جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد.

با این حساب و با برتری رزیتا علیپور مقابل آیامی “موریگوچی ژاپنی” علیپور فینالیست شد و فردا(شنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف “یین ژیااویان” چینی خواهد رفت.

لازم به یادآوری است، در کاتای انفرادی بانوان، فاطمه صادقی نماینده کشورمان در گروه دوم با نمایندگان بنگلادش، ویتنام، ماکائو، هنگ‌کنگ، چین تایپه، اندونزی و قزاقستان به رقابت پرداخت و با کسب 24.6 امتیاز به عنوان نفر دوم به دور نیمه‌نهایی صعود کرد.

در بخش مردان ابوالفضل شهر جردی در جدول گروه یک با نمایندگان نپال، ژاپن، هند، قطر، فلسطین، قرقیزستان، کویت، هنگ‌کنگ و قزاقستان به رقابت پرداخت و با کسب 24.46 امتیاز به عنوان نفر چهارم به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

تیم کاتای تیمی بانوان نیز با ترکیب الناز تقی‌پور، شادی جعفری زاده و نجمه قاضی‌زاده در گروه یک با تیم‌های هنگ‌کنگ، ویتنام، بنگلادش و هند رقابت کرد و با کسب 24.34 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

ابوالفضل شهرجردی، میلاد فرازمهر و علی زند در ترکیب تیم کاتای تیمی مردان نیز با تیم‌های کویت، هند، اندونزی، ژاپن و تاجیکستان به رقابت پرداخت و با کسب 24.6 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان در حال پیگیری است.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا