مسئولین ورزش پاراگلایدر را به رسمیت نمی شناختند / سالها هیچ مسابقه کشوری در این رشته نداشتیم - خبر ورزش زنان | وسنا
انجمن های ورزشیسایرمهمتر از خبر

مسئولین ورزش پاراگلایدر را به رسمیت نمی شناختند / سالها هیچ مسابقه کشوری در این رشته نداشتیم

فاطمه افتخاری در خصوص برگزاری مسابقات کشوری پرواز مسافتی با پاراگلایدر پس از دو سال وقفه و انتظارات ورزشکاران این رشته از مسئولین با خبر ورزش زنان در میان گذاشت.

افتخاری در مورد سطح کیفی این مسابقات گفت : سطح برگزاری مسابقات پایین تر از استانداردهای جهانی و بین المللی بود ،گروه برگزار کننده تجربه لازم و کافی برای برگزاری چنین مسابقه ای را نداشت البته می شود به آنها حق داد چون تجربه برگزاری چنین مسابقاتی را نداشتند . در واقع وقتی ما سالها هیچ مسابقه کشوری در این رشته ورزشی را نداشته ایم چطور می توانیم انتظار استاندارد برکزار شدن و آگاهی زیاد در انجام آنرا داشته باشیم .

این خلبان حرفه ای پاراگلایدر در مورد اینکه چطور پس از دو سال مسابقات کشوری برگزار شد افزود : ما دو سال بود که مسابقات قهرمانی کشور نداشتیم و مسئولین توجهی نمی کردند ، اساسا این رشته ورزشی را به رسمیت نمی شناختند، در سال‌های گذشته هم تلاشها برای برگزاری مسابقات با کنسل شدن لحظه اخری مسابقات به دلایل مختلف منجر میشد . از طرفی ما هم برای کسب سهمیه ورود به مسابقات جهانی نیاز داشتیم که این مسابقات برگزار شود. تا اینکه امسال نفرات برتر لیگ طی یک رای گیری تصمیم گرفتند که مسابقات قهرمانی کشور را یک مسابقه خارجی اعلام کنند تا سهمیه ها را از دست ندهیم ، چون وقتی مسابقه قهرمانی کشور نباشد خلبانها بخشی از سهمیه ورود به مسابقات جهانی را از دست میدهند ، همین موضوع حساسیت مسئولین را بوجود آورد که چرا باید مسابقات قهرمانی کشور در خارج برگزار شود و همین حساسیت باعث شد که همتی جدی برای برگزاری مسابقات پاراگلایدر در داخل کشور پس از سالها بوجود بیاید.

افتخاری در ادامه در مورد اینکه برگزاری این مسابقه در کشور چه مزایا و امکاناتی را در پی داشت افزود : مسابقات ، کلاسهای آموزش پرواز هستند . از طرفی فرصت رشد و یادگیری برای خلبانهای جدید با رقابت بوجود می آورند. همین که مسئولین وارد این فاز شدند و پرواز مسافت و مسابقاتش به رسمیت شناخته شد خیلی خوب است ، از طرفی حضور تعداد  زیادی از خلبان‌ها در این مسابقه نشان از رشد کمی و کیفی خوب خلبانها در این سالها داشت .

این خلبان در پایان در مورد خواسته ها و انتظارات ورزشکاران این رشته از مسئولین امر گفت : تا این لحظه ما هیچ گونه حمایت مالی نداشتیم و هیچ اعزامی از طرف انجمن مان صورت نگرفته است ، تنها خواسته ما فقط حمایت مسئولین برای برگزاری رویداد ها و حمایت از خلبانهاست است ، اینکه هدف همه به سمت پیشرفت این ورزش باشد ، ما فقط می خواهیم مسابقه بدهیم و جدی پرواز کنیم .

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا