میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ اعلام شدند - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ اعلام شدند

شهرهای میلان و کورتینا به عنوان میزبان بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ اعلام شدند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، در جریان برگزاری یکصد و سی و چهارمین نشست کمیته بین المللی المپیک که  در لوزان سوئیس برگزار شد، شهرهای میلان و کورتینا موفق شدند با پشت سر گذاشتن استکلهم میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ را به نام خود ثبت کنند.

اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک پس از اعلام میزبان بازهای المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ گفت: کشور ایتالیا قدمتی طولانی در میزبانی بازی های پارالمپیک زمستانی داشته که در این خصوص می توان به بازی های تورینو در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری این مسابقات نوید بخش مشارکت نسل آینده است و یقین دارم این بازی ها در مقیاسی وسیع برگزار شده و شرکت کنندگان زیادی در بخش ورزش افراد دارای معلولیت در آن شرکت می کنند.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک خاطر نشان کرد: از معیارهای اهدا میزبانی تاکید بر استفاده از زیرساخت های موجود که به عنوان میراث بازی های گذشته شناخته می شوند، است و شهرهای میزبان تلاش می کنند اقدامات لازم در خصوص کاهش هزینه ها را در راستای برنامه بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ انجام دهند و همچنین طی هفت سال آینده همکاری های لازم با کمیته برگزاری بازی ها را خواهند داشت.

بازی های المپیک زمستانی ۲۰۲۶ طی روزهای ۱۷ بهمن تا ۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۴ و بازی های پارالمپیک زمستانی طی روزهای ۱۵ الی ۲۴ اسفند ماه همین سال برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا