ناگفته‌های مربی تیم ملی اسکی از عدم اعزام به المپیک و سفر رئیس و دبیر به پکن - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاسایر

ناگفته‌های مربی تیم ملی اسکی از عدم اعزام به المپیک و سفر رئیس و دبیر به پکن

مربی سابق تیم ملی اسکی گفت: گفتند به خاطر کرونا نمی‌توان اردوی تیم ملی را برگزار کرد اما مراسم بدرقه را برگزار کردند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از فارس، میترا کلهر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص عدم اعزام با تیم اسکی به المپیک پکن، عنوان کرد: سال گذشته اوایل اسفندماه حکم مربیگری را گرفتم و از همان موقع با تیم جوانان فشرده تمرین می‌کردم. اردیبهشت ماه کمیته فنی در فدراسیون جلسه‌ای را برگزار کرد که من برنامه تمرینی را ارائه و درخواست کردم اردوها برگزار شود.

این مربی اسکی افزود: همان زمان که رئیس فدراسیون هم حضور داشت، برنامه‌هایم را مطرح کردم و گفتم می‌توانم برای برگزاری اردوها اسپانسر بیاورم. رئیس فدراسیون موافقت کرد اما دبیر فدراسیون گفت چون بودجه نداریم نمی‌توانیم اردو برگزار کنیم. وقتی موضوع اسپانسر را مطرح کردم، بهانه دیگری را گفتند مبنی بر اینکه به خاطر کرونا نمی‌توان اردو برگزار کرد؛ در حالی که تمرینات ما در فضای باز بود و همه اعضای کمیته فنی موافق برگزاری اردو در فضای باز بودند.

کلهر با انتقاد از اینکه چرا در شرایط کرونا مراسم بدرقه ملی پوشان اعزامی به المپیک برگزار شد، گفت: به ما گفتند به خاطر کرونا نمی‌توان اردو برگزار کرد؛ پس چرا مراسم بدرقه را گرفتند و در آن شرایط ملی پوشان حضور داشتند که منجر به حذف بهترین ورزشکار رشته صحرانوردی شد؟ بعد از اینکه دو سه ماه پافشاری کردم، فدراسیون اعلام کرد هر شخص باید در استان خودش تمرین کند و تیم ملی نداریم! آیا سال قبل المپیک ورزشکاران باید رها شوند و فدراسیون هیچ مسئولیتی را نپذیرد؟ اگر تیم ملی وجود ندارد، رئیس فدراسیون و دبیر الان در المپیک کارشان چیست؟

وی افزود: او از زمان ورود، فقط به سفرهای خارجی فکر می‌کرد و هیچ آورده‌ای برای اسکی ایران نداشت و نخواهد داشت. با تمام مشکلاتی که در فدراسیون بود، ورزشکاران با اسپانسر خودم چند ماه تمرین آمادگی جسمانی کردند و قرار شد به دبی برویم چون امتیاز آن برای کسب سهمیه المپیک مهم بود و ۱۸ کشور اروپایی حضور داشتند اما فدراسیون هیچ هزینه‌ای را متقبل نشد.

مربی سابق تیم ملی اسکی آلپاین یادآور شد: رئیس فدراسیون از اعزام ما خبر داشت و خوشحال بود که تیم با اسپانسر اعزام می‌شود و موافقت کرد. حتی او گفت خودم همراه شما می‌آیم که نیازی به حراست نباشد. او قبل از اعزام با من صحبت‌هایی هم داشت اما زمانی که به دبی رفتیم، اجازه ندادند در مسابقه شرکت کنیم و دلیل آن را هم نمی‌دانم.

وی ادامه داد: ما بدون برگزاری مسابقه فقط با دو هفته تمرین از دبی برگشتیم. پس از آن با نایب رئیس فدراسیون تماس گرفتم و گفتم اردوها را شروع کنیم. او گفت قرار است جلسه‌ای برای انتخاب نفرات برگزار شود اما هیچ تماسی با من نگرفتند و بعد عکسی از حکمی برایم فرستادند و فهمیدم نایب‌رئیس فدراسیون را به عنوان سرپرست- مربی معرفی کرده‌اند.

این مربی با بیان اینکه از فدراسیون در خصوص کنار گذاشته شدن از تیم تماسی نداشته، تصریح کرد: هیچ کسی مرا صدا نزد که بگوید نمی‌خواهند من با تیم ملی کار کنم. هنوز هم اطلاع ندارم چه اتفاقی افتاد. رئیس فدراسیون گفته بود عکس‌های خانوادگی من به دست آنها رسیده. وقتی بارها خانواده‌ام پیگیری کردند رئیس فدراسیون گفت که به ما گفتند کلهر باید حذف شود.

وی افزود: نمی‌دانم منظور کدام ارگان دولتی است. من پیگیری کردم اما موضوع مکتوبی نبود. در نهایت هم دبیر فدراسیون گفت برای اعزام به المپیک فقط یک مربی کافی است. باقر کلهر مربی مردان است و تاکنون حتی یک جلسه هم با تیم بانوان تمرین نداشته . حتی در المپیک هم حاضر نیست مسئولیت تیم بانوان را قبول کند. امیدوارم وزارت ورزش و مسئولان عالی رتبه، ورزش اسکی ایران را نجات دهند.

کلهر با انتقاد از حذف مربی تیم‌ ملی برای اعزام به المپیک، تصریح کرد: رئیس فدراسیون در همه مسابقات مهم سرمربی تیم را حذف می‌کند و خودش را جایگزین می کند. همان طور که در مسابقات قهرمانی جهان اسکی چمن تابستان گذشته سرمربی را حذف کرد و تیم بدون مربی به همراه رئیس فدراسیون در مسابقات حاضر شد. او حالا در چین است؛ بدون حتی کوچکترین اطلاع و بار فنی در این رشته ورزشی.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا