نخستین پایگاه کشتی زنان ایران در مشهد راه اندازی شد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزکشتیکشتی و رزمی

نخستین پایگاه کشتی زنان ایران در مشهد راه اندازی شد

آنا براتی: هدف اصلیم این بود، دیگه منتظر اجازه آقایان نباشیم.

آنا براتی مربی تیم ملی کشتی در گفتگو با خبر ورزش زنان (وسنا)، از انگیزه راه اندازی نخستین پایگاه کشتی زنان در مشهد سخن گفت:

در اردیبهشت ماه امسال وقتی که مقام دوم کشور در کشتی آلیش را کسب کردیم و به شهرمان برگشتیم متوجه شدیم که تنها محل تمرین مان را از ما گرفته اند و ما جایی برای تمرین کشتی نداریم در واقع خانه کشتی حمید توکل که تنها محل تمرین ما بود به دوربین‌ های مدار بسته مجهز شده بود و به هیچ وجه امکان انجام تمرینات در این سالن برای زنان کشتی گیر میسر نبود و ما مجبور شدیم به‌ خاطر حفظ آمادگی بچه‌ها تمریناتمان را در رینگ بوکس انجام دهیم تا اینکه تصمیم گرفتیم از شهرداری کمک بخواهیم تا سالنی را در شهر برای تمرین به ما بدهند.

براتی افزود: شهرداری یکی از سالن‌های سطح شهر را در اختیارمان قرار داد تا تمریناتمان را در آنجا انجام بدهیم، اما با توجه به فصل تابستان و تمرینات رشته‌های دیگر، این امکان فقط در ساعت ۷ تا ۸:۳۰ صبح میسر بود که کار را دشوار می کرد.

 تا اینکه من به فکر افتادم که چرا ما نباید جایی داشته باشیم که مخصوص خود خانمها باشد؟ چون همیشه برای تمرینات با مشکلات زیادی مواجه بودیم مثلا رایج هست که ساعتهای مرده در سالنها را به خانمها اختصاص میدهند یا اینکه بعد از مدتی سالن ها از ما گرفته می شد یا تمام مدت در طول تمرین نگران این هستیم که الان آقایان پشت در سالن هستند و ما باید سریع سالن را ترک کنیم! همین شد که این ایده رو با رییس هیات کشتی مشهد آقای ریاضی و مسئول شهرداری منطقه دو مشهد آقای اسماعیلی نژاد در میان گذاشتم که خوشبختانه این ایده در شهرداری مطرح و مورد قبول واقع شد که جا دارد همینجا از زحمات این عزیزان تشکر کنم.

این مربی تیم ملی کشتی هدف خود برای داشتن سالنی مختص به کشتی زنان را چنین توصیف کرد: هدف اصلیم این بود که دیگه منتظر اجازه آقایان نباشیم آنهم در کشتی که آقایان این رشته ورزشی را به نوعی فقط حق خودشون میدونن.. اینکه اونها مسابقه دارن ما باید تعطیل بشویم.. اونها تمرین دارند باز هم ما باید تعطیل بشویم… اصلا نمیشد برنامه ریزی دقیقی کرد برای استعدایابی و جذب کشتی گیر اونهم در شهر مشهد که به اندازه کافی مخالفت با این رشته ورزشی زیاد هست.

او همچنین افزود: حالا با داشتن این پایگاه کشتی آن هم در وسط پارک حجاب که مخصوص خانمها هست میشه از امکانات فضای بیرونش هم برای تمرین استفاده کنیم و این شرایط ایده آلی برای کشتی گیران زن مشهدی بوجود آورده، چرا که چهار نفر از ملی پوشان کشتی از این شهر هستند، ما الان به راحتی میتوانیم استعدایابی کنیم و برنامه ریزی و تمرین منسجم داشته باشیم بدون نگرانی از نداشتن سالن برای تمرین یا تمرین در ساعتهای مرده.

براتی درباره کیفیت و سطح کشتی زنان مشهد گفت: کشتی خانمها از سال 2015 که زیر نظر فدراسیون کشتی قرار گرفت فعال تر شد، چون قبل از آن فقط در زمان مسابقات بچه ها جمع میشدن و با هزینه خودشون که خود من هم دو سال عضوش بودم میرفتیم برای مسابقات کشوری… از سال 2016 هم که خودم نایب رییس کشتی بانوان استان شدم بصورت جدی فعالیت کشتی زنان مشهد را ارتقا دادم بطوری که در مسابقات کشوری تا امروز دو بار نایب قهرمان شدیم همینطور در مسابقات کشوری گراپلینگ هم مقام دوم را بدست آوردیم و در اولین دوره کشتی کلاسیک هم توانستیم مقام سوم کشوری را بدست آوریم.

این مربی تیم ملی کشتی در پایان افزود: همه این مقامها را ما در شرایطی بدست آوردیم که در شهر مشهد ما حتی اجازه تبلیغات کلاس کشتی را نداشتیم و مجبور بودیم با تعداد کم کشتی گیر بهترین نتیجه ممکن را بگیریم و امروز امیدوارم اگر با تصمیمات فدراسیون، کشتی بانوان ادامه پیدا کند ما موفقیت های بیشتری را با برنامه ریزی های دقیق تری که در نظر داریم بدست بیاوریم.

 

koshti alish

 

koshti alish

 

koshti alish
نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا