نشست نواب رئیس هشت فدراسیون با نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هاجانبازان و معلولینسایرسایر

نشست نواب رئیس هشت فدراسیون با نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد

نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک در پایان نشست مشترک خود با نواب رئیس هشت فدراسیون همکار با کمیته ملی پارالمپیک، در خصوص دستاوردهای این نشست خبر داد.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرگزاری فارس، سیما لیموچی با اشاره به اینکه انتقال هشت رشته ورزشی به فدراسیون‌های مادر این نیاز وجود داشت که نشستی با نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های همکار در این زمینه داشته باشیم، اظهار داشت: از نزدیک نقطه نظرات، پیشنهادات و مشکلات موجود را شنیده و مورد بحث و بررسی قرار دهیم. آشنایی با تاریخچه جنبش پارالمپیک، معرفی اهداف کمیسیون بانوان کمیته ملی پارالمپیک و انتظارات در خصوص توسعه و حمایت از بانوان در هشت رشته ورزشی انتقال یافته و نیز استراتژی های ورزشی کمیته ملی پارالمپیک کشورمان در این زمینه، از مباحث ابتدایی این نشست بود که مورد استقبال حضار نیز قرار گرفت.

وی افزود: دو موردی که به عنوان مسائل اساسی از سوی نواب رئیس این فدراسیون ها مطرح شد بحث لزوم مناسب سازی زیرساخت های موجود برای فعالیت های بانوان و نیز آموزش بانوان متخصص در بخشهای مربی گری، داوری، کلاس بندی و بدن سازی ویژه ورزشکاران خانم پارالمپیکی  بود و مقرر شد تمامی فدراسیون‌ها نیازهای خود در بخش آموزش را به صورت مشخص به کمیته ملی پارالمپیک اعلام کنند.

لیموچی با اشاره به اینکه کمیته ملی پارالمپیک اطلاعات فنی مورد نیاز هر رشته ورزشی را در قالب جزوه های آموزشی به فدراسیون های ذیربط ارسال خواهد کرد، عنوان کرد: در صدد این هستیم با برگزاری دوره های آموزشی مجازی نسبت به تربیت مربی، داور، بدن ساز و کلاس بند خانم نیز اقدام کند. در این زمینه نیز با هماهنگی میان فدراسیون ها و کمیته ملی پارالمپیک و اعلام نیاز دوره ها از سوی آنها، اقدام خواهد شد.

نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، که با روابط عمومی این مجموعه گفت‌وگو می کرد، ضمن ابراز رضایت از دستاوردهای این نشست خاطر نشان کرد: مقرر شد علاوه بر فعالیت هایی که نواب رئیس بانوان این فدراسیون ها در بخش بانوان پارالمپیکی انجام می دهند، یک نفر نیروی ویژه، پیگیری امور بانوان در این بخش را نیز به عهده گیرد.در مجموع دستاوردهای این نشست و هم افزایی ایجاد شده میان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ها بسیار خوب بود و در نظر داریم آن را به صورت منظم در طول سال برگزار کنیم تا حلقه ارتباطی میان کمیته ملی پارالمپیک و هشت فدراسیون همکار به صورت منظم برقرار باشد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا