پیش به سوی افتخار/ تینا مدانلو در وزن 57- کیلوگرم - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزتکواندوکشتی و رزمیلیگ ها

پیش به سوی افتخار/ تینا مدانلو در وزن 57- کیلوگرم

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو،  بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا 14 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود و به همین منظور در وزن 57- کیلوگرم 59 تکواندوکار شرکت خواهند کرد.

«تینا مدانلو» در وزن 57- کیلوگرم نماینده ایران در این وزن خواهد بود. تکواندوکار کشورمان در رقابت های قاره ای تاکنون یک مدال نقره را از آن خود کرده است و در تورنمنت های آزاد یک طلا، 2 نقره و 5 برنز را در کارنامه خود دارد. او در مسابقات گرنداسلم ووشی چین و در پایای سکو مقابل حریف چینی خود با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و از کسب مدال بازماند. مطمئنا باکو مقصد جذابی برای او خواهد بود تا ووشی را به فراموشی بسپارد.

در این گزارش قصد داریم به بررسی تکواندوکاران شاخص و صاحب نام حاضر در وزن 57- کیلوگرم و رقبای مدانلو بپردازیم.

“زونگشی لو” تکواندو اهل کشور چین در رقابت های جهانی گوادالاخارا مکزیک 2022 توانست مدال طلا را بدست آورد. این تکواندوکار در گرنداسلم ووشی هم به مدال طلا دست یافت و تاکنون در سال 2023 در هر مسابقه ای که شرکت کرده توانسته مدال را از آن خود کند و بدون شک به دنبال تکرار قهرمانی خود در رقابت های جهانی باکو است. زونگشی لو در رنکینگ جهانی وزن 57- کیلوگرم با اختلاف 140 امتیازی نسبت به نفر دوم مقتدرانه صدرنشین است. تکواندوکار چینی 5 بار و در مسابقات مختلف رو در روی ملی پوشان ایرانی قرار گرفته است و در هر 5 بازی با پیروزی از زمین خارج شده است. او سابقه بازی با مدانلو در تورنمنت آزاد هلند و گرنداسلم ووشی را دارد که در آن دیدار توانست نماینده ایران را شکست دهد. تینا انگیزه فراوانی دارد تا اتفاقات گذشته را در باکو برابر او جبران کند.

“هدیچه کبری ایلگون” تکواندوکار اهل کشور ترکیه و دارنده مدال برنز المپیک 2020 توکیو است. در کارنامه او علاوه بر برنز المپیک، نقره جهانی موجو کره جنوبی در سال 2017 و برنز گوادلاخارا مکزیک در سال 2022 نیز به چشم می خورد. او در مسابقات گرند پری هم آمار 2 طلا، 3 نقره و 3 برنز را از خود به ثبت رسانده است. ایلگون می خواهد زیر سایه بزرگان این وزن که سالیان سال است بزرگی می کنند این بار در باکو خطرآفرین باشد.

“جید جونز” تکواندوکار اهل کشور انگلستان و دارای رنکینگ سوم فدراسیون جهانی است. او یکی از پرافتخار ترین تکواندوکاران در بازی های المپیک محسوب می شود و تا کنون در المپیک های جوانان سنگاپور در سال 2010، المپیک 2012 لندن و 2016 ریو توانسته برای کشورش مدال طلا را به ارمغان بیاورد. علاوه بر درخشش درالمپیک، او در رقابت های جهانی هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته و توانسته یک طلا، 2 نقره و 2 برنز را از آن خود کند. جید جونز در گرندپری هم آمار درخشان 8 طلا، 7 نقره و یک برنز را از خود به ثبت رسانده است. او تجربه 3 بار رویارویی با تکواندوکاران ایرانی را داشته که حاصل آن 2 پیروزی و یک شکست بوده است.

“اسکایلر پارک” کانادایی یکی دیگر از حریفان سرشناس مدانلو در این رقابت ها محسوب می شود. او تاکنون در مسابقات جهانی، یک طلا و یک برنز را کسب کرده است و تینا از او به عنوان یکی از مهم ترین حریفانش یاد می کند. 6 مدال گرند پری نیز در کارنامه پارک به چشم می خورد و در تورنمت های قاره ای هم 4 طلا، یک نقره و یک برنز را از آن خود کرده است. او سابقه رویارویی با تکواندوکاران ایرانی را نداشته است و احتمال رویارویی او با تینا در باکو بالا است.

فردی: مدانلو رویای قهرمانی در سر می پروراند

مینا فردی مربی تینا مدانلو در خصوص خصوصیات این تکواندوکار اظهار کرد: تینا ۴ سالی است که در کنار من تکواندو کار می کند و بسیار مبارز منظمی در تمرینات است. تلاش مدانلو ستودنی است و سرسختی از ویژگی های بارز اوست. می توان گفت تکواندو اولویت اصلی زندگی او به شمار می رود لحظاتش با رویای قهرمانی در تکواندو سپری می شود.ارتباط خوبی با هم داریم و امیدوارم دختر شایسته مازندران در مسابقات پیش رو بهترین نتیجه را کسب کند.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا