کایت بوردینگ به پاریس 2024 رسید - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاسکی روی آبقایقرانیورزش های آبی

کایت بوردینگ به پاریس 2024 رسید

کایت بوردینگ (ترکیب پاراگلایدر و اسکی روی آب) که به عنوان یکی از 10 رشته قایقرانی بادبانی تایید شده در برنامه بازیهای المپیک 2024 پاریس در مارسی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، این تصمیم به دنبال یک دوره تصمیم گیری طولانی در اواسط سال در جلسه جهانی قایقرانی بادبانی در ورزشگاه فوتبال استمفورد بریج لندن گرفته شد. امکانات دقیق و شکل اجرای این مسابقات تا آخر امسال هنوز تایید نشده است اما ماه نوامبر امسال تجهیزات مورد نیاز و فرم بازیها به طور رسمی در اجلاس عمومی جهانی قایقرانی بادبانی بررسی و تایید خواهد شد.

رییس سابق کمیته بین المللی المپیک «ژاک روگ» در کلاس Finn در بازیهای المپیک مکزیکوسیتی سال 1968، المپیک مونیخ 1972 و المپیک مونترال 1976 شرکت کرده است. کمیته بین المللی المپیک 10 زیر مجموعه را تایید کرده است اما هنوز باید در مورد آنها تصمیم گیری نهایی انجام شود. کمیته بین المللی المپیک درآخرین نشست خود تصمیم گرفت یکسری از رشته هایی که جذابیت های ویژه ای دارند و هیجان لازم را در نسل جدید ایجاد می کنند به رشته های المپیکی اضافه کند. برخی از این رشته ها مورد تایید قرار گرفته و تعدادی از آنها نیز همچنان نیاز به بررسی بیشتر دارد. تا این لحظه کایت بوردینگ توانسته به جمع بازیهای المپیک پاریس 2024 راه یابد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا