کسب چهار سهمیه پاراتکواندو بازی‌های آسیایی برای دختران و فرصت‌سوزی پسران - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزجانبازان و معلولینسایر

کسب چهار سهمیه پاراتکواندو بازی‌های آسیایی برای دختران و فرصت‌سوزی پسران

تیم ملی پاراتکواندو بانوان کشورمان ضمن بدست آوردن چهار نشان طلا و ایستادن روی سکوی قهرمانی، موفق به کسب چهار سهمیه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شد.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های بین‌المللی پاراتکواندو کسب سهیمه بازی‌های پاراآسیایی در دو گروه مردان و زنان پنجشنبه پنجم خرداد ماه با حضور 46 تکواندوکار از 14 کشور ایران، امارات، بحرین، قزاقستان، فیلپین، ازبکستان، عراق، تایلند، ژاپن، هند، نپال، اندونزی، مغولستان و لائوس در سالن التیقه شهر شارجه برگزار شد.

تیم ملی پاراتکواندو بانوان کشورمان که با ترکیب مریم عبدالله‌پور در وزن 47- کیلوگرم، سحر قنبری در وزن 52- کیلوگرم، رزا ابراهیمی در وزن 57- کیلوگرم و لیلا میرزایی در وزن 65+ کیلوگرم در این رقابت‌ها حضور داشت که در نهایت هر چهار نماینده ایران موفق به کسب مدال طلا و سهمیه حضور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو شدند.

مریم عبدالله پور در وزن 47- کیلوگرم با اسراحت به دیدار نهایی راه یافت و با پیروزی 45 بر 6 مقابل تکواندوکار قزاقستان به مدال طلا رسید.

رزا ابراهیمی دیگر نماینده کشورمان در وزن 57- کیلوگرم نیز با استراحت فینالیست شد و در فینال به مصاف کانیکا خونکاوی از تایلند رفت و با نتیجه 47 بر 14  پیروز میدان شد و در سکوی قهرمانی ایستاد.

سحر قنبری در وزن 52- کیلوگرم با استراحت فینالیست شد و با شکست 19 بر یک فریداخن حبیبلائف نماینده ازبکستان  سومین طلای  ایران را در این رقابت‌ها کسب کرد. لیلا میرازیی در وزن 68+ کیلوگرم نیز در تنها دیدار خود با شکست حریف خود به مقام قهرمانی رسید تا تیم ملی پاراتکواندو کشورمان چهار سهمیه بازی‌های پاراآسیایی را کسب کند.

هدایت تیم ملی بانوان کشورمان برعهده عاطفه کشاورز به عنوان سرمربی و زهرا حسینی مربی تیم است.

 در بخش مردان نیز  تیم ملی کشورمان با دو نماینده حضور داشت، مهدی داتلی بیگی جوانترین بازیکن تیم ملی پاراتکواندو کشورمان که اولین تجربه حضور در رده سنی بزرگسالان را دارد در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریف هندی خود موهیت سینگ نتیجه را 20 بر 26 واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

سجاد جوانبخت دیگر نماینده ایران در وزن 70- کیلوگرم که در یک وزن بالاتر مبارزه می‌کرد، در ابتدا مقتدرانه و با نتیجه 31 بر یک خاتری کاتریک از هند را ناک اوت کرد و در ادامه و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 26 بر 16 نتیجه را به حریف ازبکستانی خود واگذار کرد و به مدال برنز این رقابت‌ها بسنده کرد تا نمایندگان مردان کشورمان بدونه کسب سهمیه به کشور بازگردند.

هدایت تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در بخش آقایان، مرتضی سلطانی به عنوان سرمربی و علی کریمی صابر مربی تیم است.

رقابت‌های بین‌المللی امارات، آخرین مرحله از مسابقات کسب سهمیه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو است.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا