داوری قوی ، مسابقات و لیگ قوی میخواهد - خبر ورزش زنان | وسنا
توپ و تورفوتبالمهمتر از خبر

داوری قوی ، مسابقات و لیگ قوی میخواهد

دکتر زهره هراتیان رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران که به عنوان اولین زن جهان در مسابقات مقدماتی جام جهانی مردان 2018 روسیه  به‌ عنوان ناظر پزشکی و افسر کنترل دوپینگ مسابقه عراق و تایلند پنجم فروردین ماه در استادیوم پاس تهران حضور یافته بود نیز به همراه مدرسان ارشد داوری فیفا در هتل المپیک تهران حضور داشت.

همین اتفاق خوبی شد تا خبر ورزش زنان نظر ایشان را نیز درباره حضور این دو مدرس و داوری زنان ایرانی در سطح بین الملل جویا شود :

من کریستینا و سوفیا را از نزدیک می شناسم آنها از دوستان من و از مدرسین بسیار سطح بالای فیفا هستند.

حضور آنان نیز بر اساس پروژه توسعه فوتبال زنان در ایران و اجرای آن توسط فیفا به صورت برگزاری کورسهای آموزشی برای ساخت زیربنایی این ورزش درکشوراست و به همین علت به ایران سفر کرده اند . پروژه ای که طرح اولیه آن مربوط به  یک سال پیش می شود و ما امروز شاهد عملیاتی شدن آن هستیم .

ایشان همچنین افزودند : ما زمانی میتوانیم داوران قوی داشته باشیم که مسابقات قوی در سطح ملی داشته باشیم و لیگ هایمان مسابقات خوبی برگزار کنند در واقع داور خوب از بازی قوی و خوب بیرون می آید هر چند که آنها سعی میکنند خودشان را به سطح بالاتری برسانند اما به نظر من می توانند در بین کنفدراسیون ها شانس بیشتری داشته باشند.

 

هراتیان که از سال 2011 به عنوان تنها پزشک ایرانی به زمره لژیونرهای ساختار پزشکی فیفا پیوست توانسته موفق به کسب مجوز مرکز پزشکی عالی فیفا برای کشورمان شود که  مورد اعتماد  سازمان جهانی فوتبال،  فیفا می باشد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا