مهسا حسینی : پیش به سوی المپیک 2020 و میزبانی سافتبال غرب آسیا - خبر ورزش زنان | وسنا
انجمن های ورزشیمهمتر از خبر

مهسا حسینی : پیش به سوی المپیک 2020 و میزبانی سافتبال غرب آسیا

سیده مهسا حسینی نایب رئیس انجمن سافتبال ایران در خصوص برنامه های انجمن سافتبال ایران و فدراسیون جهانی سافتبال و البته حضور سر مربی ایتالیایی  در ایران به خبر ورزش زنان چنین گفت :

ورزش سافتبال و بیس بال (برای مردان ) تا دو دوره پیش در المپیک حضور داشته اما به دلیل مخالفت مدیران المپیک با تفکیک جنسیتی این رشته حذف شد .فعلا هم فدراسیون جهانی این رشته این دو را با هم ادغام نموده و سعی به گسترش آن دارد . رئیس فدراسیون جهانی که خود ایتالیایی نیزهست سال گذشته به ایران سفرکرد و جمعیت زنان سافتبال ایران توجه او را به خود جلب کرد تا جایی که ایران را به عنوان پایگاه گسترش و توسعه این رشته در کل منطقه خاورمیانه انتخاب شد .

فدراسیون جهانی برای ورود مجدد به المپیک برنامه هایی را دارد که به پیروی از آن حمایت های جهانی را برای گسترش این ورزش در دیگر کشورها انجام میدهد  از جمله اعزام مربی و فرستادن تجهیزات و وسایل  این ورزش بصورت رایگان به کشورهای مد نظرشان .  در گذشته ما برای تامین وسایل بازی این ورزش بسیار زیاد دچار مشکل بودیم مثلا یک دستکش را گمرک کالای لاکچری حساب میکرد و 200 درصد گمرکی میگرفت برایش اما جدیدا با کمکهای آقای علیپور رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی و پیگیری رئیس انجمن توانستیم کمی و در حد نیاز تمرین بچه ها وسیله ورزشی وارد کنیم.

المپیک 2020 برای ما یک هدف است اما هدفی سخت  که تمام تلاشمان را برای گرفتن مجوز ورود به آن خواهیم کرد.

در آسیا هم ما با قدرتهای دنیای سافت بال روبروهستیم کشور هایی که سافتبال ورزش مادرشان است مثل ژاپن و کره اما حضور ما در  آسیای غربی میتواند چشمگیر باشد و در آینده احتمال دارد ایران میزبانی غرب آسیا را به عهده بگیرد .

در ایران 12 سال است که ما فدراسیون وامروز انجمن سافتبال را داریم .خود من از سال94 مسئولیت نایب رئیسی سافتبال را به عهده گرفتم رشته ام سافتبال نبوده اما در موردش مطالعه کرده ام و برنامه ریزی بلند مدتی را برایش در نظردارم تا به المپیک 2020 برسد .

حسینی همچنین اضافه کرد : اولین بازدیدم از شهر بوشهر بود بخاطر پتانسیل بالای این ورزش در این منطقه چراکه یک ورزش محلی وبومی این منطقه است بطوریکه بچه هایش با چوب و سنگ این ورزش را در کوچه هایش انجام میدهند.

تعداد افرادی که در بوشهر سافتبال بازی میکنند به قدری زیاد بوده که استان بوشهر لیگ داخلی گذاشته که ما این مهم را مدیون زحمت مربیان این منطقه هستیم که توانستنداین بچه ها را تربیت کنند.

بوشهری ها یا هر استان که تعداد بازیکنانشان مثلا به 50 نفر برسد میتوانند تقاضای جداگانه ای  بکنند و  فدراسیون جهانی برای آنها مربی جداگانه ای اعزام خواهد کرد .

در زمینه ملی کارهایی که برای بچه ها انجام شده موقتی بوده و گاهی قطع شده و جایی که قطع میشود حتما مشکلات سیستمی  ، سازمانی ، فدراسیونی و انجمنی وجود دارد و من خواهشم از بچه ها این هست که در صورت این پیش آمد آنها راهشان را ادامه دهند و متوقف نشوند  هر چند با ارتباط خوبی که هم آقای علیپور وهم آقای صفائیان با رئیس جهانی فدراسیون سافتبال برقرار کردند و البته حمایتهای فدراسیون جهانی  پیش بینی میکنیم در این یک سال حرکتی جهشی در ورزش سافتبال ایران داشته باشیم.

نایب رئیس سافتبال در خصوص درخواست خبر ورزش زنان برای گفتگو با سرمربی تیم ملی گفت :

ما سر مربی تیم ملی نداریم ، تیم ملی هم نداریم . یعنی روزی که من آمدم گفتم ما تیم ملی نداریم برای اینکه تیم ملی یک تعریفی دارد . در سال 94 به بچه ها گفتم ما تیم ملی نداریم و دلایل خواص خودم را هم داشتم . آن استاندارهایی که یک تیم ملی باید داشته باشد را چون نداشتیم اونو گذاشتیم کنار و آمدیم روی آموزش متمرکز شدیم تا سال 95 تیم ملی را انتخاب کنیم اما سرمربی تیم ملی ما در سال 93 امروز اینجا هستند و شما میتوانید با ایشون مصاحبه کنید .

ما آموزش را در سه دوره مقدماتی -پیشرفته و مربیگری با سرمربی تیم ملی ایتالیا که در ایران است با تیم هایمان شروع کردیم هرچند مارینا معتقد است فرق زیادی بین دوره های مقدماتی و پیشرفته نیست چون ما اشکالات تکنیکی در همه سطوح داریم و اول باید تکنیک اصلاح شود و سپس بدنسازی حرفه ای و اصولی برای ما لازم و ضروری است .

به گفته سرمربی تیم ملی ایتالیا یک پکیج از مربیان ، روانشناسان و مدیر برنامه لازم است تا یک تیم به موفقیت برسد و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست .

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا