پس از سه سال غیبت بلاخره مسابقات قهرمانی کشور پرواز مسافت برگزار شد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزانجمن های ورزشیسایر

پس از سه سال غیبت بلاخره مسابقات قهرمانی کشور پرواز مسافت برگزار شد

فاطمه افتخاری ، الهام محمدی و مریم حاج اسدالله خلبانان برتر مسابقات قهرمانی کشور شدند

به گزارش خبر ورزش زنان مسابقات قهرمانی کشور پرواز مسافت با پاراگلایدر بعد از سه سال به میزبانی تهران در سایت چنار شرق با حضور  ۷۶ خلبان از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

این رقابت در پنج تسک پروازی به طولهای ۳۷، ۵۰،۵۱،۴۹و ۳۱ کیلومتر در طی پنج روز برگزار شد .

لازم به توضیح است کشور ایران تیم ملی پاراگلایدر ندارد و انجمن مربوطه حمایتهای لازم و کافی از اعزام خلبانان حرفه ای جهت اعزام به مسابقات بین المللی نمی کند .

فاطمه افتخاری خلبان ممتاز این رشته چندی پیش به دلیل عدم حمایتهای لازم از سمت انجمن ورزشهای هوایی و با اینکه هزینه ورودی وورد کاپ برزیل را شخصا پرداخته بود نتوانست در این رقابتها به عنوان تنها نماینده زن ایران حضور یابد و حتی هم تیمی های مرد او نیز از این حضور باز ماندند .

این در حالی است که کشورهای همسایه حمایتهای زیادی را از ورزشکاران خلبان خود می کنند به طور مثال حضور خلبانان ترک با حمایت کامل فدراسیون کشورشان در وورد کاپ برزیل بود ، جایی که از ایران تنها یک پرچم به نمایش درآمد و خبری از حضور خلبانان ایرانی در صحنه بین المللی آن نبود !

نتایج مسابقات کشوری در بخش بانوان به شرح زیر می باشد :

فاطمه افتخاری از اصفهان
الهام محمدی از زنجان
مریم حاج اسدالله از تهران موفق به کسب مقام شدند.

 

نفرات برتر مسابقه قهرمانی کشور “پرواز مسافت “

 

( قسمت بالای این عکس : اعزام منظم تيم تركيه به وردكاپ ها با هزينه فدراسيون و پايين: سهيل باريكاني و شاهين فلاح مشغول گرم كردن كنسروهايي كه براي كاهش هزينه از ايران با خود به اروپا برده بودند. )

 

عكسي پر معنا از اوزكان ، خلبان ترك حاضر در مسابقه برزيل ؛ اهتزاز پرچم ايران در مسابقه اي كه ايراني ها به دليل عدم ساپورت در آن غايبند.كليه خلبان هاي ترك از سوي فدراسيون ساپورت مي شوند.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا