بازدید دبیرکل کمیته ملی المپیک از معاینات پزشکی کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو 2022 - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزانجمن های ورزشیبهداشت و درمان

بازدید دبیرکل کمیته ملی المپیک از معاینات پزشکی کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو 2022

دکتر سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو، به همراه غلامرضا نوروزی نایب رئیس کمیته و مسئول کمیته پزشکی کاروان و محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی صبح امروز دوشنبه ۹ مردادماه با حضور در مجموعه ورزشی آزادی از ستاد پزشکی مجموعه ورزشی آزادی بازدید کردند و در جریان آخرین وضعیت پزشکی کاروان اعزامی به هانگژو قرار گرفتند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ابتدای بازدید دکتر فاطمه جمالی رئیس کمیته درمان فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن ارائه گزارشی از نحوه معاینات ورشکاران در خصوص مراحل انجام معاینات ورزشکاران اعزامی گفت: نفرات اعزامی در نخستین مرحله روز معاینات ابتدا در کارگاه آموزش ضد دوپینگ شرکت می کنند و در ادامه توسط  متخصصین، پزشکان و مشاوران قلب، ارتوپدی، مشاوره روان شناسی ورزشی، مشاوره تغذیه ورزشی و آنتی دوپینگ و بینایی سنجی معاینه می شوند.

 

معاینات پزشکی ورزشکاران

در ادامه سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو  و هیئت همراه از تمامی این کارگاه ها و همچنین ورزشکاران رشته های اسکیت و بسکتبال که امروزدر حال انجام معاینات پزشکی و مشاوره بودند، بازدید کردند.
در ادامه دکتر سید مناف هاشمی سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو  اظهار کرد: خوشبختانه دکتر نوروزی و همکارانشان علاوه بر معاینات و خدمات پزشکی  که پیش از اعزام  به ورزشکاران ارائه می دهند درزمان برگزاری مسابقات در هانگژو نیز همراه ورزشکاران هستند  و مسئولیت کمیته پزشکی با خود فدراسیون پزشکی است؛ البته عزیزانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند تجربه خوبی از دوره‌های قبل  چه در بازی های آسیایی و چه در المپیک دارند، اما طبیعی است که باید در هر دوره خودمان را ارتقاء بدهیم و بهتر از قبل امکانات مورد نیاز را در همه حوزه  ها ‌داشته باشیم. وی تاکید کرد: ما در کادر سرپرستی و مجموعه کاروان، حوزه‌ها و بخش های مختلفی داشته و این انتظار را داریم که شرایط‌ نسبت به قبل در این حوزه‌ها بهتر شود. در واقع نباید اشکالات دوره‌های قبل در این دوره تکرار شود. به همین دلیل دکتر نوروزی نسبت به تجربه قبل در بخش معاینات پزشکی کمبودهای موجود را تقویت کرده است و ورزشکاران اگر نیاز به معاینه تکمیلی و متفاوتی در هر زمینه از قبیل قلب، فیزیوتراپی، ارتوپدی خارج از ستاد پزشکی واقع در مجموعه آزادی داشته باشند حتماً این اقدام با نظر مسئولان فدراسیون پزشکی در سطح شهر تهران انجام می‌شود .

 

بازدید از ستاد پزشکی

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: باید در بازی‌های آسیایی کاروانی پاک داشته باشیم، چراکه عرصه‌های بین‌المللی با عرصه‌های داخلی متفاوت است. رقبای ما همان‌طور که خودشان را در ورزش آماده می‌کنند، در این حوزه‌ها هم تلاش می‌کنند و ان‌شاءالله در موضوعات آنتی دوپینگ، تغذیه و سایر موضوعات اقدامات لازم را داشته باشیم و مشکل خاصی به وجود نیاید.

 

در ادامه غلامرضا نوروزی نایب رئیس کمیته و مسئول کمیته پزشکی کاروان درباره فرایند معاینه ورزشکاران برای اعزام به بازی‌های آسیایی، گفت: طبق روال سال‌های گذشته مبنی بر اینکه در رویدادهایی که ورزشکاران را اعزام می‌کنیم کاروان پاکی از لحاظ جسمانی و آنتی دوپینگ داریم و در همین راستا در چند روز قبل معاینات را به صورت کامل و ویژه شروع کردیم و اگر کمبودی بوده رفع کردیم.
وی افزود: برنامه ما این است تا ۳۰ روز مانده به شروع بازی‌های آسیایی، معاینات تکمیل و در صورتی که ورزشکاری مشکل خاصی داشت پیگیری شود و یک‌ماه مانده به بازی‌ها را برای آنها مشاوره و روانشناسی، تغذیه و به خصوص آنتی دوپینگ گذاشتیم.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد: در دوره‌های گذشته المپیک و بازی‌های آسیایی کاروان ما به لحاظ آنتی دوپینگ پاک بوده و به لحاظ جسمانی تا الان مورد خاصی نداشتیم تا مانع از ادامه تمرینات و حضور در مسابقات باشد. معاینات نصف بیشتر ورزشکاران یعنی ۱۷۵ نفر انجام شده و ظرف مدت یکی دو هفته معاینات باقی رشته‌های ورزشی انجام می‌شود.

 

بازدید سرپرست کاروان از ستاد پزشکی

وی افزود: معاینات چشم را در این دوره اضافه کردیم و معاینه قلب را نسبت به گذشته ویژه‌تر انجام دادیم؛ حضور متخصصان قلب در این دوره بیشتر است و اگر نیاز به اکو باشد، در فدراسیون انجام می‌شود. حتی اگر نیاز باشد فوق تخصص قلب معاینه می‌کند. سعی کردیم آن چیزی که نیاز ورزشکار است برای معاینه در فدراسیون پزشکی ورزشی فراهم کنیم تا نمایندگان کشورمان با بدنی سالم در مسابقات و بازی‌ها حضور یابند.
دکترنوروزی گفت: در بحث آنتی دوپینگ، آموزش حضوری برای ورزشکاران پیش‌بینی شده و در کنار آن همکاران ما در فدراسیون‌های ورزشی و محل تمرینات حضور دارند و مشاوره می‌دهند. تاکید ما بر این است تا مشکلی برای ورزشکاران با توجه به اهمیتی که دارند و کاروان کشورمان پیش نیاید و آینده ورزشی آنها به خطر نیفتد. ورزشکاران هم دارو و مکمل را با مشاوره پزشکان مصرف می‌کنند.
گفتنی است: سومین هفته معاینات پزشکی اعضای کاروانی اعزامی ایران به هانگژو، در حالی انجام شد که پیش‌بینی می‌شود طی ۶ هفته، معانیات کلیه ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم‌های اعزامی به بازی‌ها انجام شود.
همزمان با معاینات ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم‌ها هم مورد معاینات پزشکی قرار گرفتند.
ستاد پزشکی بازی های آسیایی
نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا