تغییر سیاست نایک در حمایت از مادران ورزشکار - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاین ورزش هادو و میدانیسایر

تغییر سیاست نایک در حمایت از مادران ورزشکار

کمپانی نایک سیاست جدیدی را در حمایت از زنان باردار ورزشکار به کار گرفته است.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) خبرگزاری فارس و به نقل از BBC، آلیسون فلیکس قهرمان چند دوره المپیک در رشته دو و میدانی اعلام کرد با تغییر سیاست کمپانی نایک برای ورزشکاران زن باردار، آنها با داشتن فرزند جریمه نخواهند شد.

نایک در نامه‌ای که فلیکس در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می گوید اگر یک ورزشکار باردار شود به مدت 18 ماه هیچ کاهش عملکردی را اعمال نمی‌کند.

دختر فلیکس در ماه نوامبر متولد شد و این ورزشکار در ماه می اعلام کرده بود نایک می‌خواهد به خاطر مادر شدنش قرارداد او را 70 درصد کاهش دهد.

بعد از نوشتن مقاله‌ای در نیویورک تایمز، فلکیس گفت: من از کمپانی نایک خواستم به صورت قراردادی تضمین کند در صورتی که من در ماه‌های نزدیک به زایمان عملکرد قابل قبولی نداشتم مرا تنبیه نکند.

وی افزود: من می‌خواستم استاندارد جدیدی را تنظیم کنم. اگر من به عنوان یکی از ورزشکاران پرفروش نایک نتوانم این حمایت‌ها را انجام دهم چه کسی می‌تواند؟

فلیکس بعد از 13 ماه برای نخستین بار به میادین بازگشت و قرارداد جدیدی نیز با نایک امضا نکرد.

این قهرمان المپیک تصویری از نامه جان اسلشر معاون اجرایی نایک، رئیس بازاریابی جهانی ورزشی را منتشر کرد. وی نوشت: صداهای ما قدرت دارند.

نایک به طور رسمی و قراردادی به حمایت از مادران ورزشکار پیوست. به این صورت زنان ورزشکاری که مادر می‌شوند قراردادشان کاهش پیدا نمی‌کند.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا