تکواندو نوجوانان جهان/ نعمت‌زاده و زندی طلایی شد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزتکواندوکشتی و رزمی

تکواندو نوجوانان جهان/ نعمت‌زاده و زندی طلایی شد

نمایندگان کشورمان در پایان روز دوم مسابقات تکواندو قهرمان نوجوانان جهان موفق به کسب دو مدال طلا شدند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرگزای تسنیم، روز دوم رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان، امروز(چهارشنبه – 12 مردادماه) در “صوفیه” بلغارستان پیگیری شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب دو مدال طلای دیگر توسط ابوالفضل زندی و مبینا نعمت‌زاده شدند.

ابوالفضل زندی در وزن 48- کیلوگرم، دور نخست «یون سئون یئون» از هنگ کنگ را در دو راند متوالی (14 – یک و 14 – 2)  شکست داد و در ادامه با همین نتیجه و با نتایج (14 – صفر و 14 – یک)، «تی لین» از چین تایپه را از پیش رو برداشت.

نماینده کشورمان در ادامه با پیروزی با نتایج مشابه  بر صفر در راند شماری مقابل «جیوانی لا ماتینا» از ایتالیا و «جعفر الداوود» از اردن پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله هم «ایزگالیف» از قزقستان را با نتایج (حریف 5 اخطاره شد و  15-3) شکست داد و به فینال رسید.

زندی در مبازه پایانی برابر «تورین پارن پاویت» از تایلند در دو راند و با نتایج (14 بر12 و 25 بر12) پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

مبینا نعمت‌زاده نیز در وزن 49- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، «کیم مین سئو» از کره جنوبی را با نتیجه 2 بر صفر (13 – یک و 16 – 3) شکست داد. وی در مرحله یک هشتم نهایی برابر «لیلا حمدی» از مصر با نتیجه 2 بر صفر( 16 – 4 و 8 – 2) به برتری رسید وسپس «سوفیا گورابین» از استرالیا را در 2 راند متوالی (14-1 و 13 بر یک) از پیش رو برداشت و به مرحله  نیمه نهایی صعود کرد.

تکواندوکار کشورمان که ماه گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا رده بزرگسالان به مدال نقره رسیده بود، در مرحله نیمه‌نهایی «یکاترینا خامنکو» اوکراین را با نتیجه 2 بر صفر( 12-1 و 12- صفر) شکست داد و راهی فینال شد. نعمت‌زاده در دیدار پایانی «کامان چانوک » از تایلند را  در دو راند( 9 – صفر و 8 – یک) شکست داد و  به نشان طلا دست پیدا کرد.

تیم ملی ایران تا پایان روز دوم موفق به کسب سه مدال طلا توسط سوگند شیری، ابوالفضل زندی و مبینا نعمت زاده و یک مدال نقره توسط پرنیا سلمانی شده است.

سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با حضور 768 ورزشکار از روز گذشته آغاز و تا یکشنبه 16 مردادماه در صوفیه جریان خواهد داشت.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا