دکتر رئیسی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزش: قهرمانان ما علاوه بر کسب عنوان برای خود، موجب افتخار کشور و جمهوری اسلامی نیز هستند - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزانجمن های ورزشی

دکتر رئیسی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران ورزش: قهرمانان ما علاوه بر کسب عنوان برای خود، موجب افتخار کشور و جمهوری اسلامی نیز هستند

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و‌جوانان،رئیس جمهور اظهار داشت: دولت مردمی رویکرد صرف به کارکردهای حرفه‌ای و تفریحی ورزش را به کارکردهای تربیتی، سلامت‌افزا، اقتصادی و دیپلماسی بسط و تعمیم داده و امروز بخش مهمی از این اقدامات آغاز شده است.
کارکردهای حرفه‌ای و تفریحی ورزش را به کارکردهای تربیتی، سلامت‌افزا، اقتصادی و دیپلماسی بسط و تعمیم داده و امروز بخش مهمی از این اقدامات آغاز شده است.
دکتر رئیسی با اشاره به اولویت‌دهی دولت به تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام، اظهار داشت: امروز و در دوسالگی دولت عرض می‌کنم که حدود 2 هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور به نتیجه رسیده و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باقیمانده نیز در دستور کار دولت است.
رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت از ابتدا کلنگ‌زنی پروژه‌ها و طرح‌ها نبوده است، تصریح کرد: البته بنده با احداث یک ورزشگاه آبرومند در شأن و منزلت قهرمانان ملت ایران و همچنین میزبانی شایسته از میهمانان خارجی در تهران موافق هستم و معتقدم هزینه کردن در چنین مواردی نوعی سرمایه‌گذاری است که از سوی وزارت ورزش و سازمان برنامه و بودجه پیگیری و دنبال خواهد شد.
دکتر رئیسی در ادامه توجه به معیشت، بیمه و شرایط شغلی قهرمانان و پیشکسوتان را از جمله موارد مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: توجه به این مسائل موجب می‌شود که قهرمانان برای پیمودن مسیر قهرمانی مصمم‌تر و دیگر ورزشکاران نیز نسبت به آینده خوب و مطمئن قهرمانی دلگرم شوند.
رئیس جمهور با بیان اینکه نگاه متوازن و عادلانه به توسعه و توزیع منابع و اعتبارات در ورزش استان‌ها و شهرستان‌ها مورد تأکید و توجه دولت بوده است، افزود: همچنین حمایت گسترده از ورزش اقشار خاص از جمله جانبازان، نابینایان و ناشنوایان برای ما حائز اهمیت است.
دکتر رئیسی از مسئولان و روسای فدراسیون‌ها خواست مسائل، مشکلات و مطالبات ورزشکاران و قهرمانان را به گونه‌ای مورد توجه قرار دهند که قهرمانان فقط دغدغه قهرمانی داشته باشند.
رئیس جمهور در ادامه اهدای مدال قهرمانی به آستان مقدس رضوی و همچنین رهبر معظم انقلاب از سوی ورزشکاران را نشان‌دهنده عمق هویت دینی و فرهنگی قهرمانان ایرانی دانست و گفت: آنچه که ورزش ما را از دیگر کشورها متمایز می‌کند هویت دینی و فرهنگی قهرمانان ماست که باید با جدیت از آن صیانت کرد.
دکتر رئیسی افزود: آن مدال‌آوری و قهرمانی ماندگار خواهد بود که خرج دین، دفاع از مظلوم و ارزش‌های الهی و انسانی شود، نه خرج خواسته‌‌ بیگانگانی که انسان‌ها برایشان تاریخ مصرف دارند.
رئیس جمهور در ادامه اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی را مهم‌ترین داشته دولت دانست و گفت: آنچه که از سرمایه‌های مالی و مادی در اختیار دولت است نیز متعلق به مردم است که در جهت رشد و بالندگی عمومی از جمله در زمینه ورزش هزینه خواهد شد.
دکتر رئیسی در ابتدای سخنان خود از زحمات و خدمات دکتر سید حمید سجادی وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی و از خدای متعال برای وی آرزوی سلامتی و بهبودی کامل کرد.
همچنین در این مراسم با حضور رئیس جمهور از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته، هندبال، والیبال و همچنین قهرمانان ناشنوا تجلیل به عمل آمد.
نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا