شگفتی کامل نشد/ دختران بسکتبال ایران نایب قهرمان آسیا شدند - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزبسکتباللیگ ها

شگفتی کامل نشد/ دختران بسکتبال ایران نایب قهرمان آسیا شدند

تیم ملی بسکتبال زنان ایران با نایب قهرمانی در دسته دوم کاپ آسیا از رسیدن به دسته اول بازماند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال زنان ایران در فینال کاپ دسته دوم آسیا دیروز (شنبه، ۲۸ مرداد) برابر اندونزی به میدان رفت و با حساب  ۵۵ بر ۵۴ شکست خورد.

به این ترتیب اندونزی به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به دسته اول آسیا صعود کرد و ایران از صعود بازماند.

تیم‌های ایران و اندونزی در حالی به مصاف هم رفتند که پیش از این در دور مقدماتی هم با هم دیدار کرده بودند که آن بازی هم با پیروزی اندونزی همراه بود.

ملی‌پوشان ایران که برای اولین‌بار به فینال این رقابت‌ها رسیدند در کوارتر ۱۶ بر ۱۲ پیش افتادند اما اندونزی کوارتر دوم را ۱۲ بر ۹ به سود خود تمام کرد. با این حال نیمه اول با برتری ۲۵ بر ۲۴ ایران همراه بود. هر چند در کوارتر سوم تیم ایران جلو بود اما ۱۹بر ۱۴ عقب افتاد و در امتیازات کلی هم اندونزی ۴۳ بر ۳۹ به برتری رسید. در کوارتر چهارم رقابت نزدیکی بین دوتیم شکل گرفت و در ۱۵ ثانیه پایانی ایران با یک پرتاب سه امتیازی اختلاف امتیاز را کم کرد و  ۵۵ بر ۵۴ اندونزی جلو بود. در ادامه این کوارتر نتیجه تغییر نکرد و اندونزی قهرمان شد.

تیم ملی ایران که دومین حضور خود را در کاپ دسته دوم آسیا تجربه کرد، در دور مقدماتی مقابل مالزی و مغولستان به پیروزی رسید و با شکست برابر اندونزی به عنوان تیم دوم گروه خود به دور دوم مسابقات صعود کرد. در این مرحله با پیروزی مقابل قزاقستان برای اولین‌بار به جمع چهار تیم برتر کاپ آسیا راه پیدا کرد. ملی‌پوشان ایران در نیمه‌نهایی نیز اردن را شکست دادند و فینالیست شدند.

تینا عیسیان، فائزه شهریاری، معصومه اسماعیل زاده، کیمیا تهرانی، ناهیده اسدی، دلارام وکیلی، فرناز خدامرادی، نگین رسولی، آیدا گل محمدی، مهلا عابدی، زینب غفاری و شیدا شجاعی بازیکنان ایران در این تورنمنت بودند که هدایت آن‌ها را النی کاپوچیانی برعهده داشت.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا