شیخی: نمی‌خواهم در هانگژو فقط یک مسافر باشم/ اسکیت می‌تواند به مدال برسد - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزاسکیت

شیخی: نمی‌خواهم در هانگژو فقط یک مسافر باشم/ اسکیت می‌تواند به مدال برسد

ملی پوش خوزستانی امیدوار است همراه با تیم ملی اسکیت در بخش امدادی بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال برسد.

نگین شیخی به عنوان تنها نماینده اسکیت خوزستان همراه با تیم ملی راهی بازی های آسیایی هانگژو خواهد شد. شیخی در سال ۱۳۹۵ به اردوهای تیم ملی راه پیدا کرد و دو سال بعد نیز اولین حضور در میادین بین المللی را با رقابت در قهرمانی آسیا تجربه کرد. اگرچه شیخی در آن رقابت ها به عنوان ششمی رسید ولی به گفته خودش هر روز بهتر از روز قبل تلاش کرده و اکنون که قرار است به بازی های آسیایی هانگژو اعزام شود، می‌خواهد بهترین خودش باشد. او حتی امیدوار است تیم ملی اسکیت ایران در بخش امدادی روی سکو باشد. این گفت و گو را در ادامه بخوانید.

به گزارش خبر ورزش زنان نگین شیخی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار کرد: از سال ۹۵ برای متمرکزشدن تمریناتم در تهران، رفت و آمدم به تهران بیشتر شد، به صورتی که زمستان‌ها در استان خوزستان به مدرسه می‌رفتم و تابستان‌ها برای تمرین در تهران حضور پیدا می‌کردم. در سال‌های اخیر نیز واقعاً شرایط بسیار سختی داشتم به صورتی که از ساعت ۵ صبح برای رفتن به دانشگاه از خواب بیدار می‌شدم و بعد از دانشگاه به محل تمرین می‌رفتم و این روند به همین صورت هر روز ادامه داشت.

وی ادامه داد: در یکی، دو سال اخیر به معنای واقعی شب و روز سخت تمرین کردم و خوشبختانه تایم‌هایی که به ثبت می‌رسانم با یک سال قبل یا شش ماه گذشته بسیار متفاوت است. تمام تلاشم این است در بازی‌های آسیایی هانگژو بهترین عملکردم را به نمایش بگذارم و صرفا نمی‌خواهم یک مسافر باشم و تجربه کسب کنم، بلکه می‌خواهم بهترین خودم در هانگژو باشم.

این ملی‌پوش ۲۳ ساله خوزستانی درباره کسب مدال در رقابت‌های هانگژو، گفت: من خیلی چشم امید به موفقیت در بخش امدادی این رقابت‌ها دارم زیرا هم تیمی است و هم اینکه هم‌تیمی‌هایم برای موفقیت در این بخش بسیار تلاش کرده‌اند. تمام امیدمان این است که در امدادی در هانگژو مدال کسب کنیم.

وی بیان کرد: من پیش از این در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز شرکت کرده بودم و بازی‌های آسیایی دومین رویداد مهمی است که در آن حضور پیدا می‌کنم اما همان‌طور که می‌دانید همیشه بازی‌های آسیایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. واقعیت این است از لحظه‌ای که اعلام شد اسکیت جزو رشته‌های بازی‌های آسیایی هانگژو است خودم را زمین مسابقات تصور کردم. این تصور را هم داریم که اگر به مدال برسیم فقط برای خودمان و فدراسیون نیست و تمام مردم ایران به ما افتخار خواهند کرد. لحظه مدال‌آوری را بارها تجسم کرده ام.

شیخی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم در این رقابت‌ها به مدال می‌رسم یا نه اما مطمئناً این حضور انگیزه من را دوچندان خواهد کرد تا در بازی‌های آسیایی بعدی بهترین نتیجه را بگیرم و اگر به مدال هم رسیدم، بهترین رنگ مدال را ازآن خودم کنم.

وی با اشاره به نقش خانواده‌اش در رسیدن او به تیم ملی و حضور در بازی‌های آسیایی گفت: خانواده‌ام در این موفقیت نقش پررنگی دارند. پدرم از راه دور از من حمایت مالی حمایت دارد و مادرم به خاطر من چند سال زودتر بازنشسته شد و هر لحظه کنار من بوده است که جا دارد از تمام اعضای خانواده‌ام بابت حمایت‌هایی که از من داشته‌اند قدردانی کنم. مطمئناً اگر حمایت آن‌ها نبود من در تهران با آسودگی خاطر در کنار دیگر هم‌تیمی‌هایم تمرین نمی‌کردم.

این ملی پوش اسکیت در پایان خاطر نشان کرد: از هیات اسکیت خوزستان از جمله آقای ظهیری رییس هیات که در این دو سال حمایت ویژه ای از نظر مالی و شارژ روحی از من داشتند، قدردانی می‌کنم. هیات استان خوزستان همیشه با تماس های تلفنی خود به من انگیزه و امید داده و واقعیت این است که این هیات با هیات قبلی اسکیت خوزستان بسیار متفاوت است. کاملا این موضوع را حس کرده ام که کنار خودم هیاتی را دارم که حامی من است و نمی گذارد حق من ضایع شود. هیات اسکیت خوزستان از نظر تجیهزاتی نیز همیشه به کمک کرده است. معتقدم نتیجه ای که امروز برای خوزستان به واسطه حضور من در بازی های آسیایی رقم خورده، قطعا نتیجه تلاش یک نفر نبوده و حمایت هیات تاثیر بسیاری داشته است. اگر کمک های هیات اسکیت خوزستان نبود، شاید من اکنون در نقطه ای که ایستاده ام، حضور نداشتم.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا