طاهریان: نگاه ما هم مانند IOC برابری جنسیتی است/ یقین دارم فاصله‌ها کم می‌شود - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزعمومی

طاهریان: نگاه ما هم مانند IOC برابری جنسیتی است/ یقین دارم فاصله‌ها کم می‌شود

نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نگاه ما هم این است که برابری جنسیتی رعایت شود.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با توجه به اتمام دوره‌های برخی از روسای کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک، دوره برخی از آنها تمدید و برخی دیگر شامل تغییرات شد.

طاهره طاهریان نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌گو با فارس، در این باره گفت: هر کمیسیونی که دوره‌اش به پایان رسیده احکام را صادر کرده‌ایم اگر حکمی برای کمیسیونی زده نشده یعنی دوره آنها تمام نشده است مانند کمیسیون بازاریابی.

وی درباره تغییرات ایجاد شده، عنوان کرد: برای کمیسیون المپیک سولیداریتی محمد گائینی مسئولیت را برعهده دارد. برای کمیسیون پزشکی هم فاطمه ترکان مسئول جدید خواهد بود.

طاهریان درباره جلسه با کمیسیون ورزشکاران، خاطرنشان کرد: من در کمیسیون ورزشکاران جلسه داشتم. هادی ساعی پیگیر این کمیسیون هست و برنامه‌هایش را به هیات اجرایی هم داده‌ است. به دلیل کرونا برخی از برنامه‌ها به شکل وبینار است و برخی دیگر با رعایت پروتکل‌ها حضوری برگزار می‌شود.

نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه حضور بانوان در المپیک ۲۰۲۴ قرار است به اندازه مردان باشد و برنامه شما برای رسیدن به این هدف چیست؟ تصریح کرد: نگاه کمیته بین المللی المپیک ۵۰-۵۰ است اما باید شرایط کسب سهمیه فراهم شود. IOC تلاش می‌کند تا همه کشورها به این هدف نزدیک شوند. برنامه‌های ما هم به این سمت است که برابری جنسیتی داشته باشیم و حضور زنان اضافه شود.

طاهریان ادامه داد: برنامه‌ریزی وزارت ورزش هم این است که این فاصله را کمتر کند و در دوره بعدی المپیک حضور زنان از نظر تعداد به مردان نزدیک شود. با توجه به برنامه‌ها و دوره‌هایی که در بخش بانوان وجود دارد یقین دارم فاصله‌ها نه حتما در المپیک بعدی بلکه در دوره‌های بعدی کم می‌شود.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا