نازنین ملایی در مراسم تجلیل از مدال آوران وقهرمانان در حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت ورزش و جوانان؛سال گذشته سال ورزش زنان ایران، سال تاریخ آفرینی ، رکورد شکنی و مدال آوری هابود - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزانجمن های ورزشی

نازنین ملایی در مراسم تجلیل از مدال آوران وقهرمانان در حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت ورزش و جوانان؛سال گذشته سال ورزش زنان ایران، سال تاریخ آفرینی ، رکورد شکنی و مدال آوری هابود

ماینده ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو در مراسم تجلیل از مدال آوران وقهرمانان در حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت:سال گذشته سال ورزش زنان ایران زمین بود. سال تاریخ آفرینی ها، رکورد شکنی ها، مدال آوری ها و اولین ها. سال دشت کردن مدال ها، بردن مقام ها و ایستادن بر سکو های افتخار در رشته جمعی و انفرادی.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان متن سخنان نازنین ملایی به شرح زیر است:
خوشحالم که این فرصت در اختیار من قرار گرفت تا به نمایندگی از دختران و زنان ورزشکار بی واسطه با شما صحبت کنم‌ .

و از شما و همه مسئولانی که به میان مردم می روند، حرف مردم را بی واسطه می شنوند و برایشان خواست و نظر مردم مهم است تشکر می کنم.

جناب آقای رئیس جمهور

سال گذشته سال ورزش زنان ایران زمین بود. سال تاریخ آفرینی ها، رکورد شکنی ها، مدال آوری ها و اولین ها. سال دشت کردن مدال ها، بردن مقام ها و ایستادن بر سکو های افتخار در رشته جمعی و انفرادی.

این جا فرصت شمردن این افتخارات نیست اما تعداد و کیفیت این افتخار آفرینی ها به گونه ای بود که برای اولین بار در تاریخ ورزش کشور، آیین تجلیل ویژه ای برای بانوان برگزار شد و حضرتعالی نیز شخصا در آن مراسم حضور یافتید که جای تشکر و قدر دانی دارد.
با همه این افتخار آفرینی ها ورزش بانوان هنوز در آغاز راه خود است و افق های بلند و بزرگی را در سر دارد. دور نیست روزی که زنان ورزشکار ایران زمین سهمی قابل ستایش از مدال های المپیک داشته باشند و این مهم را با مدال آوری در بازی های آسیایی آغاز کرده و به خواست خدا در همین بازی های پیش رو نیز ادامه خواهند داد.
این مهم اما جز با ادامه داشتن حمایت ها و رفع و جبران کمبودها و کاستی های ورزش زنان ممکن نیست.
این که از حیث میزان جوایز مدال ها و برخورداری از سایر امتیازها تفاوتی میان زنان و مردان نیست، این که همواره در بالاترین سطح به ورزش بانوان و ورزشکاران زن توجه می شود قابل تقدیر است اما همچنان هم از جهت میزان توسعه لیگ ها و باشگاه‌های حرفه ای، هم زیر ساخت ها و فضاهای ورزشی، حمایت از تیم های ملی بانوان و اردوهای تدارکاتی و آماده سازی، وسایل و تجهیزات تمرینی و مسابقه ای ورزش بانوان نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیشتر است.
بعضی از زنان ورزشکار همه این راه دشوار ورزش قهرمانی را در کنار وظایف مادری و همسری خود طی می کنند و همین مساله نیازمند نگاه حمایتی خاص تر هستند.
باشد که در سال های آینده مردم ایران و جهان بیشتر از موفقیت های ورزش زنان و مدال آوری های آنها بشنوند و ورزش بانوان به جایگاه واقعی خود برسد.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا