ورزش بیش از حد ! همیشه مانع پیشرفت شما خواهد شد. - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزبهداشت و درمانسلامت زنان

ورزش بیش از حد ! همیشه مانع پیشرفت شما خواهد شد.

چگونه ورزش کنیم تا مشکلات غدد آدرنالین و تیروئید حل شود

در این مقاله خواهید خواند چگونه ورزش‌تان را پیش ببرید وقتی که در حال درمان مشکلات غدد آدرنال و تیروئید هستید
در هنگام مقابله با اختلالات هورمونی، مرز باریکی بین استفاده بیش از حد و عدم انجام کافی وجود دارد. استرس موجودی بسیار ناپایدار است و کنترل میزان لازم آن برای بدن، کار راحتی نیست زیرا اگر مقدار آن بیش از توان شما باشد بدن شما سریعا به سمت ناپایداری خواهد رفت. ایجاد مقداری استرس در بدن ضروری است، زیرا در غیر این صورت سیگنال‌های هورمونی برای چربی‌سوزی و رشد عضلات تحریک نمی‌شوند و هیچ پیشرفتی در این زمینه نخواهید داشت.
اما اگر بیش از حد به بدن‌تان فشار بیاورید، در نهایت به وضعیتی خواهید رسید که یا به مشکل برخواهید خورد یا بدن‌تان را در وضعیتی قرار خواهید داد که به راحتی ریکاور نخواهد شد.
در صورت داشتن مشکلات تیروئید یا کورتیزول (مشکل در غدد فوق کلیه یا آدرنال)، ورزش بیش از حد همیشه مانع پیشرفت شما خواهد شد. به مثالی از این مشکل توجه کنید: شما روز خوبی دارید، بنابراین تصمیم می‌گیرید به پیاده‌روی بروید و سپس ورزش کنید. به سرعت می‌دوید یا برای کلاس‌های دیگری به سالن بدنسازی می‌روید، یا به نظرتان می‌رسد که به روز استراحتی که در برنامه ورزشی‌تان وجود دارد، نیازی ندارید. در نهایت به وضعیتی می‌رسید که فشار زیادی به بدن‌تان وارد کرده‌اید چون ابتدا احساس خوبی داشتید … و اما بعد دوباره احساس بدی در شما ایجاد می‌شود.
هر چقدر روی این موضوع تاکید کنم کم است: از ورزش و فشار بیش از حد به بدن‌تان خودداری کنید.

به جای ورزش بیش از حد، هر چند وقت یکبار سطح ورزش خود را افزایش دهید. به جای اینکه ۴۵ تا ۶۰ دقیقه اضافی دیگر به روال ورزشی‌تان اضافه کنید، سعی کنید فقط یک ست دیگر از تمرینات قدرتی یا فقط یک تا پنج دقیقه اضافی دیگر به آن اضافه کنید. قبل از اینکه ورزش دو بار در روز را امتحان کنید اول فقط یک روز اضافی در هفته اضافه کنید!
قبل از اینکه به بدن‌تان آسیب وارد کنید، بدن‌تان را آزمایش کنید!  این پس‌رَوی‌ها همیشه ناامیدکننده است، بنابراین به جای فشار زیاد، راه‌هایی برای انجام حرکات ملایم پیدا کنید.
و همان‌طور که همیشه می‌گویم: به هورمون‌های‌تان گوش کنید. این هورمون‌ها  با ACES (A برای Appetite (اشتها)، C برای Cravings (ولع)، E برای Energy (انرژی) و S برای Sleep (خواب)) با شما صحبت می‌کنند. اگرچه این نشانه‌ها همیشه مفید هستند، اما برای برخی از زنان بهتر است که با استفاده از ابزارهای تغییرپذیری ضربان قلب (HRV مخفف heart rate variability) داده‌های واضح‌تری بدست آورند. دو نمونه از این ابزارها متعلق به برندهای BioForce و Elite HRV هستند.
ابزارهای HRV میزان مقابله و سازگاری بدن شما با استرس را هر روز ارزیابی می‌کنند. این یک ابزار عالی برای ارزیابی میزان سختی ورزش شماست، یا اینکه آیا به روزهای بیشتری برای استراحت نیاز دارید یا نه.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا