پیش به سوی بازیهای آسیایی هانگژو 2022 ؛ داوری: ورزشکاران رکوردهای خود را تکرار کنند، مدال می گیریم - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزدو و میدانی

پیش به سوی بازیهای آسیایی هانگژو 2022 ؛ داوری: ورزشکاران رکوردهای خود را تکرار کنند، مدال می گیریم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: اگر ورزشکاران رکوردهای خود را در بازی‌های آسیایی هانگژو تکرار کنند به طور حتم روی سکو می‌روند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در راستای  نشست‌های خبری رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو صبح امروزنشست خبری  با حضور افشین داروی سرپرست فدراسیون دوومیدانی و هادی سپهرزاد مدیر تیم های ملی این رشته در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
داوری گفت: به صورت جدی از اردیبهشت ماه اردوها را به منظور حضور در بازی‌های آسیایی آغاز کردیم و بلافاصله همزمان با سرپرستی فدراسیون برنامه‌ریزی کردیم تا تمامی ورزشکاران را تحت پوشش قرار دهیم. همچنین  در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کردیم و با ارزیابی‌های صورت گرفته ورزشکارانی که اعزام آن‌ها قطعی شده و هم‌چنین ورزشکارانی که اعزام آن‌ها محتمل بود زیر نظر گرفتیم و حتی مسابقات قهرمانی آسیا را نیز به عنوان یک آزمون قرار دادیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نفرات در نزدیکی مسابقات به شرایط ایده آل می‌رسیدند و بالطبع باید بهترین نفرات را انتخاب می‌کردیم فرصت کمی برای آماده سازی داشتم. هنوز هم که بیش از ۲۰ روز تا بازی‌ها فرصت داریم ورزشکاران به پیک اصلی بدنی خود نزدیک می شوند و امیدواریم ۶ مرد و دو خانم ما رکوردهای خود را در این میدان بزرگ تکرار کنند و شرایط مطلوبی را در این رقابت‌ها به دست بیاورند.
داوری در خصوص نفرات اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو گفت: ۶ ورزشکار مرد و ۲ ورزشکار زن در لیست فدراسیون دوومیدانی ایران به منظور حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور دارند؛ احسان حدادی، حسن تفتیان، مهدی پیرجهان، حسین کیهانی، حسین رسولی، مهدی صابری، فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد، هشت ورزشکار رشته دوومیدانی هستند که به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌شوند.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: ما دو دختر هم در قهرمانی آسیا داشتیم که نشان دادند در بین هشت نفر آسیا هستند و امیدواریم در بازی‌های آسیایی از رکوردهای خودشان دور نباشند و همین شرایط را در بازی‌ها هم داشته باشند.
وی درخصوص شرایط  احسان حدادی و حسن تفتیان گفت: این ورزشکار در تهران اردو زده و بسیار به خودش سخت گرفته و تمرکز کرده است؛ تاکنون چهار مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد و امیدواریم باز هم افتخار آفرینی کند. تفتیان از سال گذشته در خارج کشور اردو زده  است و در قهرمانی آسیا موفق به کسب یک مدال برنز شد و در قهرمانی جهان با زمان ۱۰ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه رکورد زد. امیدواریم این رقم به زیر ۱۰ تقلیل پیدا کند و مدال خوبی بگیرد.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی  در تشریح وضعیت سایر دوومیدانی کاران اظهار کرد: مهدی پیرجهان ابتدا در داخل کشور تمرین می کرد و پس از حضور در بازی‌های دانشجویان چین هم اکنون در ترکیه تحت نظر مربی در حال تمرین است. حسین کیهانی که اخیرا اضافه و جایگزین رضا مقدم شد نیز کار خود را دنبال می‌کند. حسین رسولی نیز ورزشکار جوانی است و شرایط آرمانی بسیار خوبی دارد و امیدوار هستیم شاهد تکرار رکوردهای او باشیم، مهدی صابری نیز در مشهد با مربی خود تمرین می‌کند و در قهرمانی آسیا با ۱۹ متر و ۹۸ سانتی متر به مدال نقره دست یافت و شرایط قابل قبولی دارد و در تمامی رکوردگیری‌ها شرکت کرده است.
داوری درخصوص وضعیت  بانوان دوومیدانی کار اعزامی  به بازی های آسیایی  هانگژو گفت:  فرزانه فصیحی با رکورد ۱۰.۳۹ توانست مدال نقره آسیا را کسب کند و حمیده اسماعیل‌نژاد نیز شرایط قابل قبولی دارد؛ امیدوار هستیم در بازی‌های آسیایی ورزشکاران دوومیدانی ایران شرایط خوبی داشته باشند و به کسب نتیجه دلخواه برسند.
سرپرست فدراسیون دوومیدانی  با اشاره به این که فدراسیون برنامه انگیزشی برای مدال آوران بازی‌های آسیایی در نظر گرفته است، اعلام کرد: ورزشکاری که مقام اول را کسب کند ۲۰۰ میلیون تومان، رتبه دوم ۱۵۰ و رتبه سوم ۱۰۰ میلیون تومان از سوی فدراسیون دریافت خواهند کرد و مربی نیز ۵۰ درصد را دریافت می‌کند.
داوری در خصوص پیش بینی نتایج در بازی های آسیایی هانگژو هم بیان داشت: اگر ورزشکاران ما رکوردهای خود را تکرار کنند، می‌توانند در بازی‌های آسیایی مدال بگیرند.
درادامه این نشست هادی سپهرزاد، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی ایران  در مورد شانس کسب مدال ورزشکاران دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی اعلام کرد: به صورت کلی پیش‌بینی نمی‌کنیم و باید ببینیم ورزشکار رکورد خود را تکرار می‌کند یا خیر؟ در مجموع شش رکورد شانس مدال دارند و دو ورزشکار نیز در صورت بهبود رکورد خود شانس مدال دارند.
نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا