چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد / یامین پور: راهبرد ما افزایش سهم ورزش و جوانان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کشور است - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزانجمن های ورزشیعمومی

چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد / یامین پور: راهبرد ما افزایش سهم ورزش و جوانان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کشور است

معاون امور جوانان در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: راهبرد وزارت ورزش و جوانان این است که سهم ورزش و جوانان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کشور افزایش پیدا کند.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و کارآفرینی وزارت ورزش و جوانان به ریاست وحید یامین پور معاون امور جوانان و با حضور کریمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رحیمی سرپرست مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش، تاجیک سرپرست دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان، کیانی زاده مدیرکل دفتر توسعه آموزش های پایه و استعداد یابی و نمایندگان دیگر اعضای کارگروه در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
در این نشست ابتدا وحید یامین پور ضمن تبریک ایام مبارک دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا علیه السلام و تشکر از حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: این جلسات به منظور هم اندیشی برای بررسی ظرفیت های حوزه ورزش  و جوانان در توسعه اشتغال و کارآفرینی کشور تشکیل می شود.
وی ادامه داد: راهبرد وزارت ورزش و جوانان این است که سهم ورزش و جوانان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کشور افزایش پیدا کند که امیدواریم این مهم با همکاری نزدیک دو وزارتخانه (ورزش و جوانان) و (تعاون، کار و رفاه اجتماعی) محقق شود.
در ادامه جلسه صابر رحیمی سرپرست مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش با بیان اینکه خانواده ورزش بسیار بزرگ و گسترده است، اظهار داشت: وجود ۵۴ فدراسیون و ۱۶ هزار هیئت ورزشی و بیش از سی هزار باشگاه ورزشی در کشور گواه این مدعاست که این خانواده می تواند سهم بزرگی در اشتغال کشور داشته باشد.
وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در کشور داریم که توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و یا نیمه کاره رها شده اند که اگر حمایت ویژه‌ای از بخش خصوصی در این حوزه انجام شود می‌تواند قدم بزرگی در ایجاد و افزایش اشتغال کشور باشد.
رحیمی همچنین به ظرفیت ایران به عنوان کشوری امن برای میزبانی مسابقات ورزشی اشاره و بر اهمیت اقتصاد و گردشگری ورزش در ایجاد اشتغال و کارآفرینی تاکید کرد و افزود: حدود پنج هزار سازمان مردم نهاد جوانان و ۲۵ میلیون ورزشکار سازمان یافته در کشور داریم که هر کدام ظرفیت و قابلیت های زیادی دارند و می توانند نقش بزرگی زیادی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی کشور داشته باشند.
در ادامه این نشست نیز کلانتری معاون مرکز مشارکت ها، سرمایه گذاری و اقتصاد ورزش به بیان اهمیت و ضرورت ورزش در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: سالیانه حدود یک و نیم میلیون رویداد ورزشی در کشور برگزار می‌شود که گردش مالی بسیار بالایی دارد و افراد زیادی برای آن به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.
وی همچنین به ظرفیت تولید کالاهای ورزشی توسط تولیدکنندگان ایرانی اشاره کرد و گفت: حدود 6 هزار کالای ورزشی در کشور نیاز داریم که متاسفانه از این 6 هزار کالای ورزشی تنها هزار کالای آن در داخل کشور تولید می شود که این امر نیاز توجه و سرمایه گذری روی بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی است.
کلانتری با بیان این که ورزش ظرفیت بالای اقتصادی و اشتغالزایی دارد، اظهار داشت: اقتصادی ترین و اشتغالزاترین بخش ورزش ، ورزش همگانی است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت آحاد جامعه گفت: به ازای هر تخت بیمارستانی حدود ۳ میلیارد تومان هزینه می شود که با همین هزینه می توان یک باشگاه ورزشی ایجاد کرد تا بتوانیم از همه مضرات بدنی و موانع سلامت جلوگیری کنیم بنابراین خواسته ما این است که تسهیلات اشتغالزایی با یک نگاه ویژه در اختیار مجموعه وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.
کریمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با بیان اینکه معاونت کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخ تسبیح اشتغال کشور است، گفت: ما می توانیم از هر نهادی که بخواهد هر فعالیتی در حوزه اشتغال داشته باشد حمایت کنیم و در حقیقت مطالبه‌گری، پیگیری، سیاست گذاری و شفافیت در حوزه اشتغال وظیفه اصلی ماست.
وی با بیان اینکه شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم پنج جلسه تشکیل داده که در هر همه آن ها رئیس جمهور حضور داشته است، گفت: این موضوع در هیچ دولتی سابقه نداشته که نشان از توجه دولت و رئیس جمهور به موضوع اشتغال دارد که خود ظرفیت بزرگی به شمار می رود و باید از مصوبات این شورا به نحو احسن در حوزه اشتغالزایی بخش ورزش و جوانان استفاده کرد.
کریمی در ادامه به تبیین ظرفیت های موجود در قوانین برای حمایت از اشتغال و کارآفرینی در حوزه های مختلف پرداخت و پیشنهاداتی برای استفاده از این ظرفیت ها و جذب منابع برای حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی ارائه کرد.
وی همچنین بر اشتغال فارغ التحصیلان تاکید کرد و گفت: از دوستانم در وزارت ورزش و جوانان خواهشمندم که در همه طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی خود نیمی از حمایت ها را به حوزه اشتغال فارغ التحصیلان اختصاص دهند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر ظرفیت پایگاه‌ های مردمی اشتغال آفرین تاکید کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد جوانان وزارت ورزش و جوانان در این حوزه ظرفیتی بزرگ به حساب می آیند و می توانند کارهای بزرگی در این زمینه انجام دهند.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا