کیانا باقرزاده: امید دارم در بازیهای آسیایی تاریخ‌ساز شویم - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزسایریادداشت ها

کیانا باقرزاده: امید دارم در بازیهای آسیایی تاریخ‌ساز شویم

ملی پوش تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بانوان گفت: اگر به سابر بانوان اعتماد کنند و به بازی های آسیایی اعزام شویم قطعا می‌توانیم نتایج درخشانی را به ارمغان آوریم.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از ایسنا «کیانا باقرزاده» ملی پوش تیم ملی سابر بانوان در حاشیه پنجمین مرحله از اردوی تیم ملی شمشیربازی سابر بانوان که در استان یزد برگزار شد در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی سابر دختران پیش از اعزام به مسابقات آسیایی و قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این مرحله پنجم اردوی آماده سازی تیم بعد از ریاست جدید فدراسیون بود که به میزبانی استان یزد برگزار شد و میزبانی خوبی نیز داشتند. خداروشکر با برگزاری منظم اردو و اعزام هایی که به دو کشور روسیه و مسابقات جهانی گرجستان داشتیم اکنون هم از نظر آمادگی جسمانی و هم از نظر تکنیک و تاکتیک در شرایط خوبی قرار داریم و امیدوارم با تلاش مجموعه تیم ملی سابر افتخاری دیگر را در رقابت های آسیایی و قهرمانی آسیا برای ورزش کشورمان به ارمغان آوریم.

وی در خصوص رقابت های قهرمانی آسیا نیز گفت: تیم ملی دختران بعد از شرایط کرونا به مسابقه ای اعزام نشد و حتی به مسابقات قهرمانی آسیا سال گذشته نیز اعزام نشدیم و همین موضوع سبب از دست دادن رنکینگ هایی که در سالهای قبل کسب کرده بودیم شد اما به هر حال ما آمادگی لازم را داریم ولی متاسفانه همانطور که می‌دانید به واسطه عدم اعزام در سال های قبل اکنون رنکینگ خوبی نداریم. البته از هیچ تلاشی برای کسب نتیجه‌ای که شایسته این تیم و ورزش کشورمان باشد دریغ نمی‌کنیم و امیدوارم با توجه به آمادگی که داریم همین اتفاق رخ دهد.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که ممکن است عملکرد تیم سابر در مسابقات قهرمانی آسیا برای انتخاب جهت اعزام به بازی های آسیایی هانگژو تاثیر گذار باشد و موجب وجود چالش هایی برای اعزام شود، گفت: این که مدام می‌گویند شرط اعزام به بازیهای آسیایی هانگژو کسب نتیجه مطلوب و مناسب در مسابقات آسیایی است و  ممکن است اعزام تیم تحت‌الشعاع قرار بگیرد باعث ایجاد استرس در تیم می‌شود؛ ولی این موضوع رو نباید فراموش کنیم که قهرمانی آسیا سطح متفاوتی با بازی آسیایی دارد چرا که در بازی آسیایی رنکینگ از قبل مشخص نیست و نتیجه ای که در بخش انفرادی کسب می‌شود رنکینگ تیم را مشخص می‌کند و همین موضوع باعث افزایش شانس تیم می‌شود که قرعه خیلی خوبی داشته باشد.

ملی‌پوش سابر بانوان در ادامه افزود: طی چند سال گذشته و قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات تیم سابر بانوان در رده سیزدهم آسیا بود اما بعد از پشت سر گذاشتن چند سری تمرینات خوب و کسب نتیجه های مطلوب در چند مسابقه پیاپی که اعزام شدیم توانستیم از رده ۱۳ به رده ششم آسیا صعود کنیم و این اتفاق خیلی برای ما حائز اهمیت بود. همچنین در بازی آسیایی در جایگاه ششم ایستادیم و با آن شرایط و عدم اعزام ها در سال های گذشته نتیجه قابل‌ قبولی برای تیم بود. واقعاً با کسب این نتایج اگر به بازی های آسیایی اعزام شویم قطعا می‌توانیم نتایج درخشانی را به ارمغان آوریم.

وی همچنین در خصوص کسب نتیجه ای متفاوت از سالهای قبل در مسابقات پیش رو گفت: رنکینگ خیلی خاصی به واسطه همان اعزام نشدن به مسابقات سال های قبل نداریم. درست است که چندین سال عضو تیم ملی هستیم اما در این چندین سال و ۱۳ سالی که خود من در تیم ملی حضور دارم شاید در سال ۲ بار به مسابقات برون مرزی اعزام شدیم و این اعزام ها تداوم نداشته است.  در کل شرایطی همانند تیم آقایان را در این چندین سال نداشتیم اما به هر حال من این آمادگی را در خودم و بچه های تیم می‌بینم که فعل خواستن را می‌توانیم صرف کنیم و نتیجه متفاوت تر از سال های قبل را در بازیهای آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا کسب کنیم.

کیانا باقرزاده در پایان با اشاره به اینکه به واسطه پدرش با رشته شمشیربازی آشنا و به آن علاقه‌مند شده است افزود: آرزوی هر ورزشکار ملی پوش این است که یک روزی سهمیه المپیک کسب و به المپیک راه پیدا کند و من نیز امیدوارم که در آینده‌ای نه چندان دور و در کنار تیم ملی سابر بانوان ایران به این آرزو برسم.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا