۵ میلیون برای تاریخ‌ساز ورزش زنان، خودروهای لوکس برای فوتبالیست‌های بازنده! - خبر ورزش زنان | وسنا
اخبار روزانجمن های ورزشیتکواندوعمومیقهرمانان

۵ میلیون برای تاریخ‌ساز ورزش زنان، خودروهای لوکس برای فوتبالیست‌های بازنده!

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه بی‌توجهی به چهره‌های افتخارآفرین ورزش ایران باعث دلسردی و بی‌انگیزگی آن‌ها می‌شود، گفت: ما نمی‌گوییم به فوتبالیست‌ها ندهید، حرف ما این است اگر به آن‌ها می‌دهید به بقیه هم بدهید.

به گزارش خبر ورزش زنان (وسنا) به نقل از ایسنا، مراسم تجلیل استانداری تهران و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران از ناهید کیانی چهره تاریخ‌ساز تکواندوی ایران که چندی پیش موفق شد اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان را بدست بیاورد، سر و صدای زیادی به پا کرد.

پس از این مراسم، کیانی با انتشار تصویر کارت هدیه پنج میلیون تومانی، به کنایه خطاب به مسئولان نوشت:” شرمنده کردید”

همزمان با این تجلیل عجیب از چهره‌ تاریخ‌ساز تکواندو و ورزش ایران، انتشار تصاویر مربوط به واردات خودروهای لوکس و گران‌قیمت خارجی توسط ملی‌پوشان فوتبال ایران که بواسطه حضور در جام جهانی قطر دریافت کرده بودند، بار دیگر سوالات زیادی را درباره چرایی تفاوت معنادار حمایت مسئولان از فوتبالیست‌هایی که قراردادهای میلیاردی می‌بندند و با وجود ناکامی تمام عیار در جام جهانی، مجوز واردات خودروی خارجی دریافت می‌کنند با ورزشکاران غیر فوتبالی مثل ناهید کیانی که با کسب طلای جهان تاریخ‌ساز می‌شوند را به میان آورد.

۵ میلیون برای تاریخ‌ساز ورزش زنان، خودروهای لوکس برای فوتبالیست‌های بازنده!
استوری ناهید کیانی

بسیاری این سوال برایشان مطرح شد چطور می شود تیم ملی که با هدایت کارلوس کی‌روش سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی (۶-۲ مقابل انگلیس) را رقم زده است، لایق دریافت مجوز خودرو هستند اما ورزشکاری مثل ناهید کیانی ۵ میلیون تومان کارت هدیه به عنوان جایزه دریافت می‌کند؟

بی‌تفاوتی مسئولان به رشته‌های غیر فوتبالی در شرایطی است که طی سال‌های گذشته بسیاری از ورزشکاران عنوان‌دار ایران در رویدادهای جهانی و المپیک راهی کشورهای دیگر شده‌اند و ادامه این نگاه می‌تواند باعث دلسردی و بی‌انگیزگی دیگر چهره‌های مطرح که حاضر نشده‌اند چنین کاری را انجام دهند، را به دنبال داشته باشد.

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با ایسنا، دراینباره اظهار کرد: ورزشکاری که تمام زندگی‌اش را در راه کسب افتخار برای کشور عزیزمان گذاشته و سختی‌های زیادی را متحمل شده است، لایق نگاه ویژه مسئولان است. آن‌ها توقع دارند بیشتر دیده شوند و متناسب با جایگاهشان مورد تجلیل قرار بگیرند. مگر ما چند ورزشکار داریم که اینطور افتخار آفرینی می‌کنند و باعث خوشحالی مردم می‌شوند؟

وی افزود: نباید کاری کنیم که هم این ورزشکاران دلسرد شوند و هم دیگر نوجوانان و جوانان قید حضور در ورزش را بزنند. ما نمی‌گوییم چرا به فوتبالیست‌ها تا این حد توجه می‌کنید. حرف ما این است اگر به آن‌ها می‌دهید به بقیه ورزشکاران هم بدهید.

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا