استادیوم آزادی ؛ بامی با دو هوا - خبر ورزش زنان | وسنا
یادداشت ها

استادیوم آزادی ؛ بامی با دو هوا

استادیوم آزادی ؛ بامی با دو هوا 

 

جناب وزير عناصر دست اندر كار چه عناصري هستند  

 

بهاره بهارفر 

جناب وزير ورزش و جوانان در بيانيه كوتاهي كه امروز بصورت ويديويي و نه مكتوب ! منتشر كردند هيچ اشاره اي به حضور مفرح بخش ! بانوان سوري بر روي صندليهاي استاديوم آزادي جلوي چشم هشتاد ميليون ايراني نكردند ، ايشان حتي در ابتدا و انتهاي پيام كوتاه ويديويي خود ٢ بار از واژه ” به مرور ” استفاده كردند… ” به مروري” كه گويا قرار است جوابگوي مجوزهاي صادر نشده ي نانوشته باشد ، همان مجوزهايي كه بدون صدور كتبي و نياز به مهر و امضا صادر و باعث شد زنان سوري به يكباره در استاديوم آزادي حضور يابند و شانس صعود كشورشان را به جام جهاني با اين تساوي ! جشن بگيرند ، تساوي كه گرچه تاثيري در صعود ما نداشت اما دل برادران و خواهران سوري را خيلي شاد مي كرد ،”به مروري” كه شايد كاركرد ديگرش تزريق دوباره ول معطلي به حق حضور زنان در استاديومهاي ورزشيست .

جناب وزير گفتند : و زمينه حضور خانواده ها بتواند در استاديومها ” به مرور” فراهم شود !!! بياييد سخت نگيريم ، شايد با رايزني با كشور برادر و دوستمان در اين روزها بشود تابعيت سوري براي زنانمان بگيريم و اين راه را به جاي “به مرور ” زمان و ملاحظات فرهنگي يكدفعه  حلش كنيم ، چون گويا خوشي و شادي خواهران و برادران مسلمان سوريه اي بر خوشي و شادي ميليونها زن و مرد با شرف ايراني  ارجعيت دارد!

گفته ايد : مطمئنيد مردم به لحاظ فرهنگي در يك درجه اي از فهم و شعور و آگاهي هستند كه اون ! ملاحظات فرهنگي كه بايد رعايت بكنند ، رعايت بكنند !! جناب وزير مردم ما حتما از لحاظ سطح فرهنگي از درجه اي بالاتر از آنچه دولتمردانشان مي دانند برخوردارند، فقط مشكلشان اين است كه به اندازه مردم ساير كشورهاي برادر مسلمان همسايه به چشم مسئولينشان نمي آيند وگرنه كه با سر زدن به كُوي و برزن همين شهر و با ديدن نام شهيدان سرافراز و زنان و مردان وطن پرست و ايران دوست خواهيد فهميد كه اين مردم آنهايي نيستند كه در دفاع از مرز و بومشان سربازان غير وطني بگيرند و اين خود نه گواه درجه بندي از فهم و شعور آنان كه گواه درجات بالاي إيثار و از خود گذشتگيشان است كه كسي قادر به اندازه گيري آن نيست ، همان فرهنگي كه صبوري و نجابت فوتباليستهاي ما را  در برابر فحاشيهاي آنچناني بازيكنان سوري در ميدان مسابقه نشان ميدهد تا جايي كه بيرون از زمين بازي  يكي از ملي پوشان به ستوه مي آيد و در موردش حرف مي زند !!

جناب وزير در آخر بيانيه  يك دقيقه اي خود گفتند : انشالله “به مرور” تلاش مي كنيم با زمينه سازي و توجيه كردن و هماهنگي بين همه عناصر دست اندر كار بتوانيم شاهد حضور خانواده ها در ورزشگاهها باشيم ، جناب وزير عناصر دست اندر كار چه عناصري هستند ؟ و چگونه براي حضور امن و أيمن خواهران سوري بر نيمكتهاي استاديوم آزادي  توجيه و هماهنگي بين همه اين عناصر دست اندركار صورت گرفته شده اما براي حضور زنان كشور خودمان  نياز به ” مرور ” و زمينه سازي دارد !؟ هرچند همين حضور بي درد سر و در كمال امنيت براي زنان سوري حتي با بچه تو بقل ولو بدون حجاب  را مي توان  سند و گواهي دانست كه زنان ما هم اگر هماهنگي همه عناصر فراهم شود !  مي توانند بدون دغدغه در استاديوم حضور يابند و حداقلش اين است كه بهانه نبود امنيت يا نگراني براي وجود امنيت براي زنان در استاديومها با اين حضور از ساير گزينه هاي عدم حضور زنان در استاديومها خط مي خورد ، در واقع اين حضور با همه جنجالهايش اين حسن بزرگ را داشت كه يك امتياز مثبت به حضور زنان در جامعه بدهد و آن وجود امنيت در ورزشگاه ها براي آنان بود كه هم تماشاچيان خودي و هم غير خودي در آن حضور داشتند.

كلام آخر اينكه اگر بخواهيم ! مي شود از همين اتفاق به نفع حضور زنان كشورمان در استاديومهاي ورزشي استفاده كنيم ، چرا كه اتفاق راي در اين زمينه در ارگانهاي  مختلف كشور أعم از مجلس شوراي اسلامي ، معاونت امور زنان و خانواده و امور شهروندي و خود وزارت ورزش و جوانان ديده مي شود وگرنه آنچه غير از اين صورت بگيرد تماما سياستهايي خواهند بود كه  ” به مرور ” زمان را مي خرند و در اتاق انتظار همچون سالهاي گذشته  همه را معلق نگه ميدارند و هر كجا فشارهاي بين المللي افزايش يافت با حضور عده اي تماشاچي فرمايشي عائله  را ختم به خير مي كنند ، روندي كه گويا علي رغم رسوا بودنش تا به حال خوب جواب داده و توانسته بام خود را با دو هوا همچنان حفظ كند همانطور كه استاديوم آزادي نيز ديشب بام خود را با دو هوا حفظ كرد .

نمایش بیشتر
تبلیغات تبلیغات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا